Rabu, Mei 11, 2016

Hah! Kalau saranan yang dibuat ini, mungkin boleh juga diberikan sedikit perhatian. Sekiranya perkara itu berlaku, ada kemungkinan Pakatan Haprak tu akan kembali menjadi kuat.

Setidak - tidaknya, ia dapat memberikan pengajaran kepada DAPigs yang selama ini terlalu Angkuh, Sombong dan Bongkak dengan Egonya yang nak menjadi 'Abang Besar' dalam Pakatan.

Jadi, memang ada baiknya juga jika PKR, PAS dan parti Kuali pimpinan Si Mat Sabu tu mengambil langkah untuk membiarkan DAPigs tu tenggelam bersama dengan Super Ego mereka sendiri.

Tapi, mampu ke PKR atau parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu nak ambik tindakan sedemikian? Kalau PAS kita percaya diorang berani melakukan perkara tersebut seperti yang berlaku sekarang.

Hakikatnya, semua orang pun sedar bahawa parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu hanya wujud dengan sokongan secara lansung dari DAPigs. Tanpa DAPigs, parti tu tak ubah macam orang hilang keupayaan.

Mereka yang menjadi ahli dalam parti Kuali pimpinan Si Mat Sabu tu rata - ratanya hanya tunduk dan patuh kepada perintah serta arahan DAPigs. Nak ke diorang tinggal 'Abang Besar' diorang tu nanti?

Apa yang jelas, parti pimpinan Si Mat Sabu tu sejak dari awal lagi dah dipegang buah kerandut diorang oleh DAPigs. Jadi, mustahil sekiranya parti itu akan meminggirkan DAPigs begitu sahaja.

Begitu juga dengan PKR yang selama hari ini hanya mampu untuk mengekalkan kewujudan mereka dengan sokongan daripada orang lain. Kalau takde DAPigs, cacat juga PKR tu dibuatnya.

Cuma tinggal lagi, PKR ni jenis parti yang pandai mengambil kesempatan terhadap orang lain. Diorang pandai menggunakan semua peluang yang ada depan mata. Habis semua disebatnya.

Bak kata slogan Si Ketua Penipu tu jugak la, "Kiri Kanan Sama Rata, Depan Belakang Sama Rasa". Jadi sebab itu parti yang dia asaskan pun turut menggunakan pendekatan yang sama.

PKR sedar, diorang hanya mampu wujud dengan sokongan DAPigs. Tapi kalau takde PAS, parti tu pun takde peluang untuk terus kekal relevan dalam arus Politik semasa. Jadi, nak tak nak, terpaksa la PKR main Wayang.

Maka persoalannya tetap sama. Adakah PKR sanggup mengkhianati DAPigs dan meninggalkan parti Chauvanist tu bersendirian? Sebab bagi PKR, tanpa DAPigs, takde peluang la Si Azmin tu nak merasa jadi Perdana Menteri Malaysia yang akan datang!!!
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. Bagi arrkk le, pkr tak perlukan pas hanya gantikan siazwan dengan mr mgr atau tian cuak, garenti tercirit birit lebai lebai pas. Pan juga perlukan pkr dan dap, biarlah pas tu jangan layan lebai penipu tu. .....awang hadi akan sumpah siazwan tu jadi katak tengoklerr.

    BalasPadam
  2. berani ke pan nak tinggalkn dap? kan mereka selalu seia sekata.

    BalasPadam
  3. Dap tak mau pas nanti banyak belanja kena huluk, elok bagi pan bilangan sedikit poket buncit kerja pun rajin, setia tatak lari. Senang control high quality powerman.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping