Isnin, Mei 09, 2016

Wajah kerisauan jelas terpapar didahi Azmin tatkala kemaluan PKR terserlah dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak baru - baru ini. PKR bukan sahaja GAGAL untuk menang besar, sebaliknya mereka hanya mampu untuk mengekalkan 3 kerusi DUN sahaja.
Heh! Nampak gayanya Si Azmin tu dah menjadi semakin tak terkeruan semenjak PKR mengalami kekecewaan yang cukup besar dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak baru - baru ini.

Kekalahan dan ke-GAGAL-an PKR menambah jumlah bilangan kerusi dalam Pilihan Raya Negeri kali ini secara tidak lansung telah mencalarkan kredibiliti Azmin selaku Timbalan Presiden PKR.

Azmin diletakkan sebagai orang yang bertanggungjawab berlakunya pertindihan kerusi diantara PKR dan DAPigs seperti mana yang telah didedahkan oleh Lim Guan Eng sebelum ini.

Keadaan itu seterusnya menyebabkan tercetusnya perbalahan dan perang secara terbuka diantara PKR dan DAPigs yang turut mendapat perhatian dari kalangan pihak media arus perdana.

Malah, ianya juga turut menjadi bahan bualan hangat dikalangan rakyat sama ada didalam laman media sosial mahu pun digerai - gerai kopi, mempertikaikan hala tuju Pakatan itu sendiri.

Mungkin kerana menyedari bahawa kedudukannya kini semakin terancam dan semua kesalahan itu bakal diletakkan diatas bahunya, maka Si Azmin tu mula mencari helah yang baru.

Kali ini, Si Azmin tu dilihat masih cuba untuk mendapatkan sokongan Simpati Murahan dari kalangan pemimpin PAS supaya mereka kembali menyertai Pakatan Haprak tu bagi menghadapi Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Dari satu sudut, tindakan Si Azmin tu dilihat seolah - olah satu cubaan untuk menyalahkan PAS kerana menyebabkan Pakatan GAGAL untuk menundukkan Barisan Nasional dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak.

Walhal semua orang pun tau pendirian PAS yang enggan menjalinkan kerjasama dengan DAPigs yang selama hari ini telah melabelkan mereka sebagai 'PENGKHIANAT' kepada Pakatan.

Ditambah pula dengan Pengkhianatan secara terbuka yang telah dilakukan oleh pemimpin - pemimpin parti Kuali pimpinan Si Mat Sabu membuatkan PAS terus tawar hati dengan Pakatan.

Walaubagaimana pun, apa yang dilakukan oleh Si Azmin tu sebenarnya bukan untuk menjaga kepentingan Pakatan. Sebaliknya, Si Azmin tu hanya sekadar nak menjaga kepentingan Politik Peribadinya sendiri demi untuk menjadi Perdana Menteri dimasa akan datang!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Menggelupur Forever...

    BalasPadam
  2. Azmin tak payah pelawa ler nanti rara jadi mb selangor . Dap target 28 plus orenges 30.. ingat pas, dap akan balas dendam, baik kejap jee tu..... papa don suruh tanding seluruh malaysia menang suku pun jadi ler.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping