Rabu, Mei 18, 2016

Jika selama ini, DAPigs lah yang menjadi punca kenapa PAS tersingkir dari Pakatan Haprak. Ianya disebabkan DAPigs tidak suka dengan dasar perjuangan yang menjadi amalan PAS.

Bahkan usaha DAPigs yang mahu memecah-belahkan PAS menjadi kenyataan apabila berjaya membuatkan parti itu berpecah sehingga mewujudkan parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu.

Malah DAPigs juga selama hari ini sering kali menyatakan dengan tegas bahawa PAS bukan sebahagian dari Pakatan dan mereka tidak akan memberikan sokongan kepada parti itu secara terbuka.

Tapi yang IRONIKnya, kenapa pulak bila tiba Pilihan Raya Kecil Parlimen Kuala Kangsar dan Sungai Besar mahu diadakan, DAPigs pulak yang beria - ia tak nak membenarkan PAS untuk bertanding?
Apa hak DAPigs nak halang PAS dari menurunkan calon mereka dikedua - dua kawasan Parlimen tersebut sedangkan mereka sendiri menganggap PAS bukan sebahagian dari Pakatan?

Tidakkah tindakan itu membuktikan bahawa DAPigs ni dah mula Takut pada Bayang - Bayang sendiri sehinggakan dilihat seolah - olah sudah hilang keyakinan pada parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu.

Jika benar DAPigs rasa yakin dengan kemampuan parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu, kenapa pulak DAPigs tidak mahu PAS bertanding dikedua - dua kawasan Parlimen tersebut?

Seandainya parti pimpinan Si Mat Sabu tu mempunyai kredibiliti yang diharapkan oleh DAPigs, maka sudah pasti mereka mampu untuk menentang PAS pada bila - bila masa sahaja.

Tapi malangnya, rakan sekutu yang juga merupakan 'Abang Besar' kepada parti pimpinan Si Mat Sabu tu sendiri tak yakin parti KUALI tu boleh menewaskan PAS dalam Pilihan Raya Kecil mahupun Pilihan Raya Umum yang akan datang!!!
Categories: , ,

5 ulasan:

  1. PAS tidak gentar. PAS is for all. Kenapa mesti takut dengan PAS. Dalam Islam, kita perlu menghormati satu sama lain.
    Harap semua orang di Malaysia macam tu. Jangan hina Cina, Melayu, India, Iban, Dayak, Jakun, Senoi dan tak kira apa bangsa mereka. Semua kepunyaan Allah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. jangan hina orang tu masih pakai cawat. muhasabah diri....

      Padam
  2. Islam itu INDAH. Melihat cara analogi, susunan kata, bahasa dan pemilian kata menunjukkan Blogger semuthitam80 ini belum lagi memeluk Islam. Moga Allah swt menurunkan hidayah buat anda untuk memeluk Islam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nape.. DAP dah peluk islam ke dgn usaha PAN?

      Padam
  3. dap tak nak pas brtanding takut parti anak emasnya tak dak peluang menang.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping