Rabu, Mei 18, 2016

Sejak surat panjang lebar dari Sungai HQ itu didedahkan kepada umum, kini semua mata Politik sedang memerhatikan Presiden PKR tu secara rapat bagi melihat apa tindakan selanjutnya.

Kini bola sudah berada dikaki Wan Azizah. Rata - rata rakyat di Malaysia ini sedang menunggu apa yang akan dilakukan setelah surat panjang lebar dari Si Ketua Penipu tu didedahkan.

Jika kita lihat secara sepintas lalu, surat panjang lebar dari Si Ketua Penipu tu memberikan gambaran yang jelas, menyeru agar pemimpin PKR dan Pakatan Haprak tu tidak terpedaya dengan mainan Politik Tun Mahathir.

Difahamkan, surat yang ditulis oleh Si Ketua Penipu tu juga turut menasihati ahli dan pemimpin PKR supaya tidak terjebak dengan gerakan yang sedang diketuai oleh Tun Mahahtir.

Bahkan Ketua De Facto PKR itu juga berharap agar anak buahnya yang terlibat dengan gerakan Deklarasi Tun Mahathir itu jangan terlalu taksub dan segera meninggalkan pentas tersebut.

Selain itu, Si Ketua Penipu tu juga turut melahirkan rasa bimbangnya terhadap pemimpin dan ahli PKR yang akan dipergunakan oleh Tun Mahathir untuk mencapai kepentingan Politik Peribadinya.

Si Ketua Penipu tu memberikan gambaran, selepas tercapai agenda tersebut, Mahathir akan menendang 'kawan-kawan' dalam gerakan ini sepertimana yang pernah dilakukan satu ketika dahulu.
"Mahathir pemimpin zalim dan paling korup sebagai mantan menteri kewangan. Bagaimanapun terdapat pemimpin PKR terpegun dan merendah diri dengannya, seolah-olah masih tersekat dengan budaya feudal.
"Mahathir tidak pernah menghargai sifat berlapang dada padanya, bahkan menunjukkan sifat terkutuk meneruskan serangan peribadi. Lebih sedih lagi, penghinaan itu tidak dibela oleh rakan-rakannya yang lebih mementingkan usaha sama dengan Mahathir. Anwar dan Azizah merasakan keperluan membantah sebagai prinsip mempertahankan maruah," intipati-intipati surat yang ditulis Anwar.
Jelas, isi kandungan surat itu menunjukkan bahawa SI Ketua Penipu tu sudah bersuara untuk menyelamatkan partinya yang dilihat semakin hanyut dengan 'lakonan' hebat Tun Mahathir.

Maka persoalannya sekarang, apa tindakan yang akan dilakukan oleh Wan Azizah? Adakah dia akan mengeluarkan arahan secara terbuka kepada anak buahnya supaya menarik diri? ATAU, adakah dia akan terus tunduk dan menjadi TUNGGUL KAYU!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Surat Anwar tu tak lebih dari surat daripada seorang yang gelabah,kecewa dan berdendam.
    Anwar gelabah..suara Azmin lebih kedengaran dan semakin popular daripada Azizah dan Nurul.
    Anwar gelabah..dirinya seakan-akan dilupakan dan semakin tenggelam.
    Anwar gelabah..tiada usaha bersungguh-sungguh untuk membebaskan dia dari sg.buloh.
    Anwar gelabah..usianya semakin tua untuk mengimpikan hajatnya nak jadi PM.
    Anwar gelabah..panglima-panglimanya semakin ngam dengan TM.
    Anwar gelabah..suara TM lebih nyaring dan merdu didengar sekarang,aura TM kembali ceria.ini semua Anwar tak suka.

    BalasPadam
  2. SERUPO JAH 2 OREY TU,TAKLEH KATO SAPO ULAR SAPO BELUT.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping