Sabtu, Mei 14, 2016

Huh! Kalau betul la berita khabar angin yang kita dengar hari ini, maka dah tentu puak DAPigs tu yang paling awal akan berkokok dan bersorak sakan macam orang sawan yang hilang akal.

Dah tentu - tentu dikalangan Penjilat Bontot DAPigs tu akan kata, "Apa salahnya jika DAP turunkan calon Melayu mereka di Sungai Besar? Ianya satu rahmat buat pengundi."

Lebih kurang gitu jugak la alasan yang akan diberikan oleh puak Penjilat Bontot DAPigs tu akan bersuara bagi menyokong tindakan yang dilakukan oleh parti Ultra Chauvanist tu sendiri.

Malah sudah pasti diorang akan jadikan Parlimen Raub sebagai contoh yang paling jelas dan nyata apabila wakil rakyat bagi kawasan tersebut juga merupakan ahli kepada parti DAPigs.

"Kalau Raub yang jumlah bilangan pengundinya terdiri dari kalangan orang Melayu pun boleh terima calon dari kalangan DAP, kenapa tidak pengundi dikawasan Parlimen Sungai Besar?"

Itu juga pasti ayat yang akan terpacul dari mulut penyokong Tegar DAPigs tu nanti. Bagi diorang, besar sangat untungnya orang di Sungai Besar tu kalau dapat calon Melayu dari parti tersebut.

Realitinya, orang di Raub sendiri pun dah naik muak dengan wakil rakyat dari parti DAPigs ni jadi calon mereka. Dah la calon tu datang dari luar, pandai tunjuk berani dalam alam maya je.

Mengkala nak nampak batang hidung dia turun melawat ke kawasan, jangan mimpi la. Tapi, kalau dalam blog, dalam dunia siber, macam dia sorang je yang memperjuangkan kepentingan rakyat.

Bercerita pasal Datuk Seri Najib bukan main. Hari - hari dia dok memburukkan Datuk Seri Najib dalam blog dia. Tapi hakikatnya, bila disuruh bertanding di Parlimen Pekan, tau pulak dia Kecut Buah Kerandut.

Jadi, untung apa kalau bagi calon Melayu dikalangan puak DAPigs ni bertanding? Adakah dia mampu untuk membantu rakyat dikawasan Parlimen tu sekiranya dia menang dalam PRK nanti?

Kalau setakat dia nak bertanding untuk menaikkan nama dia sendiri dan menjaga kepentingan Politik Peribadi puak DAPigs tu semata - mata, baik tak payah. Jangan jadi macam Ahli Parlimen Raub yang tau membesarkan buah kerandut tapi kerja satu Hapah pun dia tak buat!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Semua org Islam kena berada di dalam satu saf perjuangan. Jika tidak boleh berada didalam satu parti ( walaupun ianya tidak mustahil jika keikhlasan terpahat di dalam hati), sekurang-kurangnya boleh adakan satu pakatan. Dah berapa banyak tanah yg umno beri kepada cina kerana terpaksa balas budi cina undi umno, itu contoh yg simple. Lihat secara menyeluruh di malaysia ni. Apa yg cina dapat? Apa yg mereka capai? Sedangkan mereka dahulu hanya pendatang dan buruh lombong sahaja. Sekarang mereka tuan, kita kuli. Kenapa jadi begini? Itu sekarang, apa akan jadi 30 tahun sahaja lagi, sesuatu yg mengerikan saya rasa. Puncanya,,, pas dan umno bergaduh. Patutnya Prk sg besar dan kuala kangsar ni, pas beri laluan kpd umno sahaja.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya... betul tu. Cukup2lah bertelagah sesama Melayu / Islam hanya nak merebut jawatan. Bg pada yg betul2 berkemampuan menjlnkan tugas2 yg diamanahkan. Yg dah berumur tu eloklah undur dan beri peluang pd yg muda. PAS dah dikencing berkali2 dan dihina, eloklah buka mata dan hati utk berbaik2 dgn UMNO demi masa depan anak cucu kita...

      Padam
  2. Umno lah yang mengenyang puak2 cina dan india. Itu sebab mereka sekarang besar kepala.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping