Jumaat, Jun 17, 2016

Ah sudah la dah!!! Habis la Barisan Nasional kali ni. Macam mana nak buat ni? Pening dah kepala ni nak memikir kaedah macam mana nak menjawab pendedahan yang dibuat oleh ADUN dari PKR ni.

Nampak gayanya, apa yang didedahkan oleh ADUN PKR ni memang satu isu yang boleh 'Membunuh' Barisan Nasional. Terutama sekali nak menjelang Pilihan Raya Kecil 18 Jun nanti.

Dari pendedahan yang dibuat oleh Si ADUN PKR ni semalam, ada dikalangan Ahli Parlimen Barisan Nasional tu kantoi membeli tanah dengan harga yang lebih murah dari harga pasaran.
“Keuntungan yang diraih melalui urusan jual beli itu adalah RM321,184.02. Tanah tersebut telah dijual dengan harga lima kali ganda lebih tinggi. Ternyata beliau membeli tanah tersebut dengan harga lebih rendah dan mempunyai konflik kepentingan dalam jual beli tanah ini,” jelasnya.
Dikatakan pendedahan yang dibuat oleh Si ADUN PKR tu adalah untuk menutup skandal pembelian rumah banglow mewah 'Terlajak Murah' yang dimilik oleh Si Guan Eng tu sebelum ini.

Tapi, sama ada dia nak 'TUTUP' atau nak 'BUKAK' kemaluan Si Guan Eng tu balik, kita tak pasti la pulak. Rasanya, DAPigs pun cuba sedaya upaya nak 'Tutup' cerita pasal pembelian rumah tu.

Dan sehingga setakat artikel ini ditulis, isu mengenai skandal pembelian rumah banglow mewah 'Terlajak Murah' yang dimiliki oleh Si Guan Eng tu masih tidak menjadi satu topik yang hangat.

Jadi, kenapa pulak Si ADUN PKR ni memandai - mandai nak membangkitkan isu tu semula sedangkan DAPigs sedaya upaya cuba nak mengelakkannya dari terus dipersoalkan oleh rakyat?

Persoalannya ialah, jika benar dakwaan yang dibuat oleh Si ADUN PKR ni, kenapa dia tak sebut nama Ahli Parlimen tersebut? Paling tidak pun sebut la dari kawasan atau Negeri mana.

Kalau betul Ahli Parlimen BN tu beli tanah dan mempunyai konflik kepentingan, kenapa Si ADUN PKR ni tak nyatakannya secara terbuka? Kenapa dia masih cuba nak sembunyikan dari rakyat?

Adakah Ahli Parlimen BN tu ada kedudukan atau jawatan dalam Kerajaan yang boleh memberikan projek kepada orang lain sepertimana yang dilakukan oleh Si Guan Eng sebelum ini?

Dan kalau betul Si ADUN PKR tu ada bukti sepertimana kes Si Guan Eng tu beli rumah orang yang ada minta projek dari Rejim DAPigs Pulau Pinang, kenapa dia tak buat laporan SPRM?

Kalau setakat sebut, "Ada la Ahli Parlimen BN tu..." sampai kiamat pun takkan ada orang yang akan percaya. Suruh budak sekolah tadika pun pandai buat dakwaan sedemikian.

Baik Si ADUN PKR tu balik ke kawasan dia, semak balik siapa wakil rakyat dikawasan Indera Mahkota, Pahang yang dapat keuntungan besar dalam isu perlombongan Bauksit di Kuantan. Rasanya itu lebih baik dari dia nak memalukan diri dia sendiri di Sungai Besar!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping