Sabtu, Jun 11, 2016

Heh! Kalau kita tengok ekspresi muka Nyonya ni pun kita dah boleh agak yang dia sendiri keliru siapa yang sebenarnya bertanding dalam Pilihan Raya Kecil Parlimen Kuala Kangsar ni.

Yang datang berjumpa dengan dia wakil dari DAPigs. Tapi lambang dan nama parti yang disuruh pangkah sewaktu hari mengundi bukannya mewakili DAPigs yang terkenal dengan logo Roket.

Punya la takde orang yang kenal lambang dan nama parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu sampai terpaksa diorang usung ke hulu ke hilir logo tersebut untuk berkempen dari rumah ke rumah?

Itu cerita pasal lambang. Belum kita cerita pasal calon yang bertanding lagi. Jika sebelum ini, calon yang bertanding tu dilihat bertentangan dengan pendirian DAPigs berhubung kilang Lynas di Kuantan.

Sewaktu isu Lynas tu menjadi topik utama yang dijaja oleh puak Pakatan yang Pro DAPigs di Kuantan, calon yang mewakili parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu ni ternyata Pro kepada Lynas.

Jika sebelum ini, calon yang mewakili parti KUALI Si Mat Sabu menafikan tuduhan yang disebarkan oleh puak Pro Pakatan yang mendakwa kilang Lynas tu sebuah kilang loji Nuklear.
Menurut pakar keselamatan radiologi dan kesihatan Professor Dr. Ahmad Termizi Ramli, kilang Lynas sebenarnya sama seperti ribuan kilang memproses bahan kimia lain di dalam negara.
Justeru sekiranya semua peraturan dipatuhi maka tidak timbul sebarang persoalan keselamatan seperti yang digembar-gemburkan pihak tertentu. - lapor Astro Awani, 29 Januari 2013.
Walhal pada ketika itu, DAPigs merupakan pihak yang paling lantang mengkritik dan mempersoalkan isu pembinaan kilang Lynas selain dari PKR yang turut mengambil kesempatan.

Tapi sekarang ni, dek kerana dia dipilih menjadi calon mewakili Pakatan Haprak tu di Kuala Kangsar, pendirian calon parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu juga turut berubah 360 darjah.

Tidakkah itu membuktikan bahawa calon dari parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu tidak mempunyai pendirian yang kukuh dan sering berubah - ubah mengikut rentak keadaan semasa? Kalau sekarang dia boleh jadi sesumpah, tak mustahil esok dia boleh berubah!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. nak kuasa punya pasal...buat apa saja.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping