Isnin, Jun 13, 2016

Siapa sangka. Kita ingatkan ADUN Sekinchan tu dah cukup matang dalam berpolitik sehingga membuatkan dia menjadi wakil rakyat. Rupanya, dia masih belum Aqil Baligh lagi dalam Politik.

Jika sebelum ini, apabila ADUN Sekinchan yang mewakili DAPigs tu dikritik kerana GAGAL menjaga kebajikan rakyat dikawasannya, beria dia meroyan tak tentu arah macam orang hilang akal.

Sampai tahap Si ADUN DAPigs Sekinchan tu desak supaya calon PAS yang bertanding dalam Pilihan Raya Kecil Parlimen Sungai Besar kali ini menarik diri sebelum hari membuang undi.

Calon PAS PRK Sungai Besar itu menyifatkan kenyataan ADUN Sekinchan, Ng Suee Lim yang supaya mencadangkannya menarik diri daripada bertanding dan balik ke Meru sebagai tidak matang.
“Politik seperti ini biasa, lagipun tak ada halangan dalam politik Malaysia untuk seseorang itu menjadi ahli parlimen di kawasan bukan kelahirannya.
“Lim Guan Eng sendiri bukan orang Pulau Pinang tapi dia menjadi ketua menteri di sana dan Mohamad Sabu pula orang Pulau Pinang yang menetap di Shah Alam tapi beliau pernah menjadi ahli parlimen di Kelantan,” katanya kepada Sinar Harian.
Sebaliknya, perkara penting harus dilihat adalah tanggungjawab sebagai ahli parlimen yang bakal disandangnya apabila menang kelak dan bukan personalitinya sebagai orang luar.

“Perkara sebegini sepatutnya tak berlaku dan beliau tak harus mengeluarkan kenyataan sedemikian.

“Kalau macam itu, Suee Lim juga tidak seharusnya menjadi wakil rakyat di Sekinchan kerana beliau sendiri tinggal di Shah Alam,” katanya.

Secara tidak lansung, kenyataan yang dibuat oleh ADUN DAPigs itu membuktikan bahawa mereka ni memang Kurang Cerdik dalam Politik sebab kebiasaannya diorang ni menggunakan Kepala Lutut untuk berfikir!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. Bila tamak untuk menang lupa segala kepincangan diri sendiri,penasihat DAP orang mana bertanding di gelang Patah.Saluddin Ayob pernah bertanding di Kubang Kerian Kelantan.

    BalasPadam
  2. dap dah habis modal nk lawan pas...hrpkn pan kantoi jgk...sbb tu buat kenyataan merapu.

    BalasPadam
  3. DAPigs memang anti Melayu dan Islam..

    BalasPadam
  4. Betul kata superman DAP... Biarkan dan lihat sahaja pergaduhan Melayu UMNO, PKR, PAS dan PAN....ibarat penyapu lidi yang dipecahkan menjadi kecil, ia mudah patah.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping