Ahad, Jun 05, 2016

Heh! Entah sampai bila la PAS nak terus jadi 'Pelacur' kepada PKR dan menerima segala perbuatan khianat yang telah mereka lakukan terhadap parti itu secara terang - terangan gamaknya. 

Yang menjadi masalahnya, PAS bukan tak sedar mereka sedang dikhianati oleh rakan tahaluf mereka tu. Jika tidak, takkan diorang ambik tindakan membekukan hubungan dengan PKR?

PAS Kuala Kangsar semalam membuat keputusan untuk membekukan hubungan dengan PKR serta-merta ekoran kehadiran Presiden PKR pada Majlis Pengisytiharan calon Pakatan dua hari lalu.

Memetik kenyataan Yang Dipertua PAS Kuala Kangsar, parti Islam itu telah ‘terguris dan terhiris’ dengan tindakan Wan Azizah menyokong calon PAN, sedangkan calon PAS juga bertanding dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Kuala Kangsar.
“Bagaimana Presiden PKR boleh hadir menyokong calon yang akan menentang rakan tahalufnya.
“Pada hemat saya, ianya satu tindakan tikam belakang terhadap kami di Kuala Kangsar dan merupakan satu pengkhianatan kepada tahaluf siyasi yang diasaskan bersama,” katanya dalam satu tulisan nukilannya hari ini, lapor portal Malaysia Dateline.
Sehubungan itu katanya, kedudukan hubungan kedua-dua parti itu akan diserahkan kepada Badan Perhubungan PAS Perak untuk membuat keputusan yang selanjutnya.

Pada majlis itu, PAN mengumumkan Dr Ahmad Termizi Ramli mewakili Pakatan bertanding pada PRK Kuala Kangsar, Wan Azizah selaku Presiden PKR hadir sebagai tanda sokongan.

Turut hadir bersama Wan Azizah termasuk pimpinan tertinggi PKR pusat dan negeri antaranya; Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli; Pengarah Pilihan Raya PKR pusat, Datuk Saifuddin Nasution.

Hadir sama, Ketua Penerangan PKR pusat, Syed Ibrahim Syed Noh; Pengerusi PKR Perak, Dr Muhammad Nur Manuty dan Ketua Sekretariat Pakatan Harapan Datuk Saifuddin Abdullah.

Selain PKR, kelibat pemimpin kanan DAPigs yang diketuai oleh Setiausaha Agung parti, Lim Guan Eng, Setiausaha Publisiti Tony Pua dan penasihat DAP Perak Ngeh Ko Ham juga turut kelihatan.

Secara tidak lansung, itu membuktikan bahawa puak PKR ni memang sebuah parti yang Tak Boleh dipercayai. Dah terang - terang diorang ni suka main 'Tikam Belakang'. Itu pun PAS masih rela menjadi 'Mangsa' mereka??? BODOH betul!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. dap tentu gmbira lihat pkr pun ikut sokong calon pan yg mnjadi parti kesayangan dap.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping