Selasa, Jun 14, 2016

Sanggup ke Si Mat Sabu tu mengambil langkah meletakkan jawatan dari partinya untuk menyertai 'Abang Besar' dia dalam DAPigs selepas Pilihan Raya Kecil Sungai Besar dan Kuala Kangsar?

Pengerusi PAN atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu telah melakukan satu peringatan penting kepada ahli dan penyokong PAN bahawa dia akan masuk DAPigs sekiranya PAN kalah teruk,

Bagi Mat Sabu, Pilihan Raya Kecil bagi Parlimen Kuala Kangsar dan Sungai Besar kali ini bukan kecil anak. Yang dipertaruhkan bukan sahaja calon yang bertanding bagi mewakili parti itu sahaja. 

Sebaliknya, Si Mat Sabu tu turut mempertaruhkan nama dan maruah dirinya sendiri yang sudah pasti akan tercalar kerana sudah banyak tercakap lebih meter, terlebih auta, terlebih bohong dan terlebih fitnah.

Dari satu sumber, Si Mat Sabu dikatakan sudah mengugut jentera parti KUALI pimpinannya di Sungai Besar dan Kuala Kangsar kerana culaan terakhir dibuat mendapati mereka akan mendapat undii lebih dari 100 saja.

Laporan itu juga mendedahkan bahawa masyarakat Cina di Sungai Besar tidak mahu mengundi calon HANTU RAYA dari parti KUALI Si Mat Sabu tu bagi mewakili Pakatan Haprak tu.

Bagaimana mereka akan memilih calon tersebut di mana dia sendiri membuat pengakuan akan ada di Sungai Besar hanya 2 bulan sekali? Itupun kalau dia rasa seronok. Kalau dia tak seronok, lansung dia tak balik terus.

Maka sebab itulah PAN terpaksa bekerja secara habis - habisan sampai solat terawih pun dibuat di Wisma DAPigs dan ceramah pan di kuala kangsar dianjurkan sebelum solat isyak lagi.

Mat Sabu katanya mahu mempertingkatkan lagi usaha - usaha terakhir kerana sudah tak tahan dengan dedak DAPigs yang dah semakin "berulat" untuk dijadikan sebagai bahan makanan. 

Mat Sabu yang biasanya makan di hotel mewah dikatakan terpaksa berkorban demi untuk memperhebatkan lagi kempen tapi malangnya pengorbanan itu dilihat semakin tidak berbaloi.

Kuala Kangsar membuktikan, walaupun calon nuklear di hantar menjadi pertaruhan, namun otak pemikirannya hanya setaraf dengan Budak Tadika yang tidak reti menulis dan membaca.

Waima Lim Kit Siang dan Guan Eng buat doa selamat siang malam sekali pun, namun sokongan dan kecenderungan rakyat terhadap parti KUALI Si Mat Sabu tu semakin merundum. 

Hujah - hujah bahalol dari calon PAN dapat dilihat di Sungai Besar dan Kuala Kangsar semakin terserlah. Ternyata calon tangkap muat untuk menggantikan Mat Sabu dan Nizar tu tak sehebat yang diharapkan.

Apa yang terbayang depan mata Mat Sabu pada ketika ini ialah 'Lubang Kubur' bagi partinya sendiri. Maka, sudah pasti jalan yang terbaik bagi Si Mat Sabu tu adalah dengan menyertai DAPigs. Kalau tidak, dia terpaksa tanggung kemaluan yang cukup besar nanti!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. masih belum terlambat utk mat sabu sertai dap...sblum ni pun dia bnyk puji dap.

    BalasPadam
  2. ORANG MACAM NI BAB DUIT SANGGUP BUAT APE AJE...SETAKAT MAKAN BABI SEMEJA NGAN LGE PUN SANGGUP. APODOHAL....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping