Khamis, Jun 16, 2016

Akhirnya, imej Maksum yang nak dipaparkan oleh Parti Keluarga Rosak tu tercalar juga apabila satu persatu kes rasuah yang melibatkan pemimpin mereka tersebar kepada rakyat secara terbuka.

Jika beberapa minggu lepas, Si Rafizi tu sendiri tampil membuat laporan kepada pihak Suruhanjaya Pilihan Raya berhubung isu 'Rasuah Betina' yang didedahkan melalui aplikasi Whatsapp.

Kata Si Rafizi, 'Rasuah Betina' tu ada kaitan dengan salah laku dan penyelewengan pentadbiran Rejim Pakatan Selangor yang dipimpin oleh Si Azmin Ali tu sebagai Menteri Besar.

Tapi sama ada laporan yang dibuat oleh Si Rafizi tu benar - benar wujud atau hanya sekadar sampul surat kosong je, kita pun tak pasti sebab orang yang pergi buat laporan tu sekali dengan dia pun tak tau.

Lagi pun, Si Rafizi ni memang terkenal sebagai seorang Kaki Fitnah yang cukup hebat. Bahkan perangai Haramjadah dia yang suka menyebarkan fitnah tu tak kira siapa. Lawan atau pun kawan.

Tapi kali ini, pihak SPRM dan juga pucuk pimpinan PKR sendiri telah mengesahkan bahawa salah seorang pemimpin parti itu telah ditahan kerana dikaitkan dengan kes rasuah semalam.

Sama ada penahanan itu ada kaitan dengan pendedahan yang dibuat oleh Si Rafizi atau tidak, belum juga dapat dipastikan. Tapi rasanya, takde kaitan dengan pendedahan Si Rafizi tu.

Namun menurut kata Si Tian Chuak, pemimpin PKR tu telah dibebaskan dengan ikat jamin dan kepimpinan tertinggi parti akan bertemu dengannya secepat yang mungkin bagi mendapatkan penjelasan.
"Pimpinan tertinggi parti akan bertemu dengannya secepat mungkin untuk meminta penjelasan. Setakat ini laporan mengenainya masih samar, tak tahu apa sebabnya dan beliau pun masih dalam siasatan jadi kita tak mahu membuat penilaian awal," katanya kepada pemberita di sini, Khamis.
Pada masa sama, Si Tian Chuak tu sempat juga mengeluarkan kenyataan berbaur ugutan menggesa supaya SPRM menjalankan siasatan dengan telus tanpa mengaitkannya dengan Pilihan Raya Kecil.
"Jika penahanannya dikaitkan dengan Pakatan Harapan dan calonnya ia akan dilihat sebagai bersifat politik," katanya.
Kalau baca kenyataan yang dibuat oleh Si Tian Chuak tu, nampak sangat yang dia cuba nak menjadikan isu tu sebagai isu Politik dengan niat supaya dapat menyalahkan pihak lain. Dasar orang tak boleh terima salah sendiri ni memang payah!!! Sokmonya tak sedar diri!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. ITU BARU NAMPAK YANG SIKIT. KALAU DAPAT MEMERINTAH NEGARA...TAK TAU LA MACAMANA. GOLAP MATA. RAYO KOLING AGAKNYA.

    BalasPadam
  2. Ini kes menolong OKU keluarkan duit KWSP.... Dah keluarkan duit tu disimpan dan kerana sibuk terlupa nak beri balik. Banyak kerja....lagipun sibuk sangat projek pembangunan yg nak diuruskan bersama kontraktor. MP PKR sangat rajin dan cekap.

    BalasPadam
  3. biar sprm jalankn siasatan...tunggu apa hasilnya.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping