Isnin, Jun 20, 2016

Tak kira la sama ada DAPigs nak menfaikan kenyataan yang memang terang, jelas dan nyata depan mata mereka sendiri. Hakikatnya, diorang tetap perlu bergantung harap kepada PAS untuk meraih sokongan.

Ianya terbukti apabila PAS mampu menarik undi dan sokongan rakyat meskipun berjuang secara bersendirian dan ekaligus membuktikan bahawa separuh dari sokongan Pakatan sebelum ini datangnya dari PAS.

Mengulas perkara itu, Penganalisis politik dan pendakwah bebas, Prof Madya Dr Ridhuan Tee Abdullah berkata, sekiranya PAS masih berada dalam PR, tidak mustahil keputusan PRK ini akan berubah.
“Melalui PRK ini, PAS telah berjaya membuktikan separuh dari kekuatan PR adalah bergantung dengan parti Islam itu, selebihnya gabungan PKR dan DAP. Tanpa PAS, misi menawan Putrajaya putih mata.
“Tahniah kepada PAS kerana mengamalkan politik matang demi kepentingan Islam,” katanya ketika dihubungi Ismaweb.net.
Mengulas mengenai kejayaan yang diperolehi oleh Barisan Nasional semalam, Ridhuan Tee mengingatkan supaya jentera BN tidak mudah mendabik dada dan merasakan mereka sudah kuat.

Sebaliknya, kata Ridhuan Tee, Barisan Nasional dan UMNO khususnya perlu bermuhasabah dan menguatkan lagi jentera selain dari menghargai sumbangan yang diberikan oleh PAS.
“UMNO jangan mendabik dada. Berterima kasihlah kepada PAS kerana berjaya mengambil politik matang dan secara tidak langsung telah berjaya menyelamatkan UMNO.
“UMNO perlu bersyukur dan menjadi baik dalam erti kata buang segala tabiat lama seperti rasuah, kroni, penyelewengan, salah guna harta kerajaan dan lain-lain.
“Jika UMNO terus dengan perangai lama, tidak melihat percaturan ini sebagai satu iktibar dan ujian Allah, adalah tidak mustahil nasib yang sama akan berulang dan menjadi lebih buruk,” katanya.
Sambil membayangkan PRK di kedua-dua Parlimen itu sebagai gambaran untuk Pilihan Raya Umum ke-14 akan datang Ridhuan Tee berkata, parti politik Melayu mesti meletakkan kepentingan Islam di hadapan dalam apa jua keputusan untuk mengecutkan ultra kiasu.
“Kenali musuh sebenar. Musuh sebenar adalah ultra kiasu iaitu mereka yang menentang segala agenda Islam termasuk Rang Undang-Undang 355 dan hak Melayu di buminya. Hadapi musuh ini jika umat Islam mahu selamat,” katanya.
Dalam erti kata lainnya, kenyataan dari Ridhuan Tee ni membuktikan bahawa, PAS walaupun tanpa bantuan dari DAPigs atau PKR, mereka masih lagi mampu untuk meraih undi yang banyak.

Tidak seperti parti 'Ternakan' DAPigs yang banyak bergantung harap kepada jentera parti Chauvanist tu semata - mata. Dapat bantuan dari DAPigs dan PKR pun masih tak mampu nak dapat undi besar. Setakat mampu kekal sama banyak dengan PAS je, baik tak payah!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. pan yg selalu cakap besar sepatutnya sedar diri siapa mereka dlm politik tanah air.....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping