Selasa, Julai 12, 2016

Heh! Takut Si Wan Azizah tu merajuk, maka terpaksa la PAN dan DAPigs tampil memberikan sokongan untuk mengekalkan kepimpinan Presiden PKR tu sebagai Ketua Pembangkang.

Hari ini, dua orang wakil dari parti sekutu PKR membuat kenyataan media menyatakan sokongan mereka kepada Wan Azizah sebagai Ketua Pembangkang walaupun dia dianggap Tunggul Kayu.

Jika sebelum ini, salah seorang dari pemimpin parti KUALI Si Mat Sabu tu membuat dakwaan kononnya wujud perbincangan secara sulit untuk menggantikan kedudukan Wan Azizah.

Kata pemimpin parti KUALI itu, ada dikalangan pemimpin Pakatan bersetuju untuk memilih Bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Ketua Pembangkang.

Namun dakwaan yang dibuat itu telah ditolak oleh pucuk pimpinan parti KUALI dan juga DAPigs selepas Pakatan Haprak tu mengadakan mesyuarat Majlis Presiden pada awal pagi tadi.

Kata mereka, kedudukan jawatan Ketua Pembangkang di Parlimen itu masih lagi kekal disandang oleh Wan Azizah dan ianya tidak akan digantikan dengan Tan Sri Muhyiddin Yassin.
"Pasti (kita berpuas hati dengan beliau) sebagai ketua pembangkang di negara ini," jawab Salahuddin apabila ditanya mengenai perkara itu.
"DAP mempunyai keyakinan penuh terhadap Wan Azizah untuk terus menerajui pembangkang," kata Loke.
Secara tidak lansung, kenyataan itu membuktikan bahawa puak Pakatan Haprak tu masih tidak menaruh sebarang kepercayaan kepada Bekas Timbalan Perdana Menteri itu dikalangan mereka.

Walaupun mereka memberikan ruang kepada Tan Sri Muhyiddin untuk menyertai mereka, namun untuk memberikan laluan mudah kepada Bekas Timbalan Presiden UMNO itu tidak sama sekali.

Dari satu sudut, nampak sangat yang puak Pakatan Haprak tu masih lagi menaruh kecurigaan terhadap Tan Sri Muhyiddin Yassin dan mahu menjaga kemaluan Si Wan Azizah tu.

Tapi, betul jugak tindakan yang mereka lakukan. Kalau Si Wan Azizah tu disingkirkan dari jawatan Ketua Pembangkang, makin bertambah malang la nasib dia. Dah la dia hilang kasih sayang dari suami yang sekarang ni tengah meringkuk dalam penjara kerana Meliwat!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. maka akan tetap lemah la ph...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping