Selasa, Julai 12, 2016

Heh! Memang tinggi betul hajat di hati Si Mat Sabu ni nak melabelkan Timbalan Presiden PAS sebagai orang yang suka menonjolkan ke-BODOH-an diri sendiri dihadapan khalayak ramai.

Presiden parti KUALI tu dalam kenyataannya semalam cuba nak memperlekehkan pandangan yang diberikan oleh pemimpin PAS itu berhubung isu berkaitan dengan syarikat 1MDB.

Si Mat Sabu tu kata, pemimpin Politik di Malaysia ni jangan jadi bodoh apabila ada yang mempersoalkan pendedahan Sarawak Report berhubung isu syarikat 1MDB sebelum ini.
"Pemimpin politik dan orang awam jangan jadi bangang. Sarawak report keluar kerana laporan audit 1MDB tidak diberi kepada awam malah diletak bawah OSA," katanya kepada Malaysia Dateline.
Tapi apa yang pasti, kenyataan Si Mat Sabu tu sebenarnya hanya mem-BODOH-kan diri dia sendiri kerana tidak faham maksud yang cuba disampaikan oleh Timbalan Presiden PAS tu.

Sebaliknya, Timbalan Presiden PAS tu hanya nak ingatkan rakyat supaya tidak terjebak dalam perangkap dan budaya Fitnah yang kini semakin bertambah meluas didalam laman media sosial.

Seperti mana yang dinyatakan oleh blogger Pro PKR, Si Mat Sabu tu sepatutnya memahami mesej yang cuba disampaikan oleh pemimpin itu terlebih dahulu sebelum buat sebarang kesimpulan.
"Kalau dibaca tajuk kebanyakkan laporan memang kenyataan Tuan Ibrahim Tuan Man mengenai pendedahan itu ianya kelihatan seperti menyokong kenyataan Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Dr Salleh Said Keruak.
"Tetapi Salleh langsung tidak menyebut kerajaan akan mendedahkan laporan ketua audit negara itu manakalan Tuan Ibrahim mahu kerajaan mendedahkan laporan ketua audit negara yang diklasifikasikan sulit mengikut Akta Rahsia Rasmi itu
"Jadi dengan itu kata Tuan Ibrahim kerajaan melalui medianya boleh menunjukkan di mana kesilapan Sarawak Report dan membuktikan bagaimana rakyat diperdaya laman sesawang berkenaan seperti didakwa Salleh," jelas blogger tersebut.
Tapi, apa yang nak diherankan sangat kalau Si Mat Sabu tu tiba - tiba je nak 'Terkam' Timbalan Presiden PAS tu tanpa sebarang rujukan. Sedangkan isteri kawan dia sendiri pun dia boleh 'Terkam' selamba. Inikan pulak orang yang tendang dia keluar dari parti!!!
Categories:

3 ulasan:

  1. mat sabu ni dah lama membodohkan diri sendiri...hanya yg bodoh masih mahu dengar cakapnya.

    BalasPadam
  2. Satu geng tu...hanya belakon saja...Mat Sabu buat buat lanyak Lebai agar tidak di raguinya untuk masuk jarum agar objective Anwarinas tercapai lalui Pas yg lena.. tapi Presiden Pas skrg lebih tau apa yg berlaku dalam Pas kini...Tak bilih tipu dua kali...daaa.

    BalasPadam
  3. Ala Tuan Ibrahim tu kenyataannya sering berbau Pakatan, macam x sehaluan dengan PAS. Buat merosak PAS sahaja.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping