Rabu, Julai 20, 2016

Heh! Heran juga. Kenapa pulak PKR nak tolak cadangan DAPigs untuk mengadakan Pilihan Raya mengejut di Pulau Pinang dengan alasan mereka masih "Belum diyakinkan" mengenainya?

Adakah keputusan itu membuktikan yang parti itu sendiri tidak yakin bahawa DAPigs mampu untuk mengekalkan kuasa selepas pendakwaan kes rasuah yang melibatkan Si Guan Eng tu?

Jika dilihat dari satu sudut, PKR seolah - olah tidak percaya bahawa DAPigs mampu untuk terus berkuasa dan menganggap pendakwaan tersebut telah menjejaskan sokongan rakyat kepada Pakatan.

Dalam erti kata lainnya, keputusan yang dibuat oleh PKR semalam bukan sahaja boleh dianggap sebagai satu penghinaan kepada DAPigs, malah turut memalukan Si Guan Eng tu sendiri.

Kata Wan Azizah, tujuan serta matlamat yang menjadi alasan kepada DAPigs mahu mengadakan Pilihan Raya tersebut masih belum cukup untuk meyakinkan kepimpinan partinya.
"Biro politik Keadilan telah mengadakan mesyuarat mingguan pada malam ini untuk membincangkan beberapa isu termasuk isu cadangan untuk mengadakan pilihan raya tergempar di Pulau Pinang.
"Biro politik Keadilan berpendirian bahawa kami belum diyakinkan dengan tujuan atau matlamat untuk mengadakan pilihan raya tergempar," katanya.
IRONIKnya, kepimpinan DAPigs Pulau Pinang sendiri pun sebelum ini menafikan dakwaan kononnya mereka mahu mengadakan Pilihan Raya Negeri dan membubarkan DUN dalam masa terdekat.

Sebaliknya, Pengerusi DAPigs Pulau Pinang tu sendiri mengakui bahawa keputusan mengenai perkara tersebut tidak dibincangkan dalam mesyuarat yang telah diadakan baru - baru ini.
"Tidak ada apa-apa keputusan untuk membawa isu ini (pembubaran DUN) untuk perbincangan di peringkat yang lain sama ada peringkat parti (DAP) di pusat, mahupun di peringkat Pakatan Harapan” katanya. (BACA SINI)
Jadi, kenapa pulak PKR sibuk nak membincangkan mengenai perkara tersebut sedangkan DAPigs sendiri pun tak berhajat nak memanjangkannya sehingga ke peringkat yang lebih tinggi?

Ramai yang melihat, alasan PKR itu hanya dibuat bagi menyembunyikan isu yang lebih besar, yakni pendirian parti itu terhadap cadangan Tun Mahathir untuk mewujudkan Pakatan Baru. Walhal, isu itu lebih besar daripada setakat nak menjaga bontot DAPigs!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping