Isnin, Julai 25, 2016

Hehehe!!! Kelakar juga baca kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Hulubelang sorang. Mamat yang selalu mendakwa diri dia sebagai 'Pejuang Rakyat' ni tetiba je takut dengan PAS pasal apa?

Kalau masa dia dalam UMNO dulu, satu hapah JASA pun dia tak pernah berikan kepada orang didalam Bahagian dia. (Melainkan masa musim pemilihan la kot. Tu pasal dia boleh dapat jawatan).

Jauh sekali dia nak berikan sebarang perhatian kepada PAS. Tapi sekarang, dalam keadaan terdesak, Hulubelang Pro Deklarasi ni tetiba pulak melahirkan keprihatinan dia kepada PAS.

Itu pun sebab dia cuba nak 'Mengorat' PAS supaya bersekongkol dengan kumpulan dia. Kalau tidak, Si Mamat ni pun dua kali lima je dengan DAPigs dan PAN menyerang kepimpinan PAS.

Dalam kenyataan terbaru yang dikeluarkan oleh Si Mamat ni, dia khuatir kerjasama PAS dengan Barisan Nasional akan mencacatkan reputasi parti yang dikatakan pejuang Islam itu.

Herankan? Bila PAS nak bekerjasama dengan Barisan Nasional demi menjaga kepentingan rakyat, macam - macam pulak alasan yang dia bagi. Kalau PAS bekerjasama dengan DAPigs, dia diam pulak.

Jika dilihat dari satu sudut, kenyataan Si Mamat tu seolah - olah menggambarkan semua pemimpin PAS ni bodoh dan takde otak untuk berfikir sendiri sampai dia pulak yang terpaksa bagi nasihat kepada mereka.

Hakikatnya, kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Mamat tu jelas membuktikan yang mereka sedang berada dalam keadaan tergugat sehingga terdesak nak memancing sokongan dari PAS.

Realitinya, puak penyokong deklarasi seperti Si Mamat itu sendiri pun sedar bahawa tanpa sokongan dari PAS, gerakan yang diusahakan mereka selama hari ini tetap tidak akan ke mana.

Dan dalam masa yang sama, secara tidak lansung dia seolah - olah memperlekehkan kemampuan DAPigs, PKR dan PAN sebagai komponen dalam Pakatan Baru yang bakal dibentuk tidak lama lagi.

Rasanya, PAS setakat ini masih mampu untuk berdiri atas kaki sendiri dan tak perlukan nasihat dari mereka yang GAGAL menguruskan kewangan sehingga diisytiharkan sebagai 'Muflis' macam Si Mamat tu kot. Bukan apa, takut nanti PAS pulak yang merempat macam dia!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. Jika tak suka sekalipun jangan menhina sampai begitu sekali. Kita hanya berbeza pendapat berkenaan 1mdb sahaja pun. Lagi kita hina seseorang tu lebih ramai orang yg akan bersimpati terhadapnya. Jangan sebab kita meyokong seseoranh itu kita menambah dosa sesama umat yg tak terhapus jika bertaubat melainkan diampunkan oleh orang itu sendiri. Fikirkan sebaik baiknya sebab kita tidak berkongsi kubur dengan oeang yg kita sokong itu.

    BalasPadam
  2. Din kaki melenting dg ayat2 kesat mana ada karisma pemimpin, Tak habis2 nak mencari salah orang. Kain sendiri yg koyak hang tak nampak ka.

    BalasPadam
  3. Din kau tak kesian ke dengan pas, dah la kena tipu dek lim guan eng cin peng and papabontot. Sekarang kau main silapmata dengan lobai pulak.

    BalasPadam
  4. din...ko nampak duit jer din. sembang lebih. dah sangap sangat ke din.....

    BalasPadam
  5. Ni blog walakontol bangang ek...akhlak yg aji sotong ajar ye..kesian..kahkahkah

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping