Isnin, Julai 25, 2016

Heh! Tak perlu lagi puak Pemakan Dedak DAPigs tu nak menafikan perkara tersebut. Realitinya, Si Tokong DAPigs ni memang 'TAKDE TELUR' nak bubarkan DUN Pulau Pinang.

Apa yang pasti, Ketua Menteri Pulau Pinang tu hanya setakat pandai menjaja 'Auta Keling' je bila dia kata Rejim DAPigs nak bubarkan Dewan Undang Negeri dan buat Pilihan Raya mengejut.

Kalau difikirkan secara logiknya, jika betul Si Guan Eng tu nak buat 'Snap Election', kenapa dia perlu nak melalak tak tentu arah dan bagi alasan yang bukan - bukan dalam laporan media?

Sepatutnya, sebagai seorang pemimpin, Si Guan Eng tu boleh umumkan perkara tersebut secara terbuka tanpa perlu berselindung disebalik wayang opera Cina untuk kelirukan rakyat.

Sebaliknya, Si Guan Eng tu lebih selesa untuk memperkotak - katikkan rakyat dengan memberikan seribu satu alasan demi untuk meraih Publisiti Murahan bagi memenuhi Politik Longkangnya.

Maka sebab itulah PAS sendiri pun dalam kenyataan yang dikeluarkan semalam menzahirkan ketidak-yakinan terhadap keputusan DAPigs berhubung isu pembubaran DUN tersebut.

Wakil PAS yang juga merupakan Bekas Setiausaha Agung parti itu menyatakan, Pilihan Raya mengejut itu tidak akan berlaku kerana tidak wujud kesepakatan diantara Pakatan Haprak tu.
"Kepimpinan dalam Pakatan Harapan tidak bulat (sepakat) untuk adakan pilihan raya. Jadi, walaupun ada desas desus mengenai PRN, PAS tidak yakin ia akan diadakan.
"Lagi pun, cadangan untuk mengadakan pilihan raya negeri dibuat selepas kes (dakwaan salah laku rasuah Ketua Menteri) Lim Guan Eng," katanya pada sidang berita di majlis Rumah Terbuka Aidilfitri PAS Pulau Pinang di Pongsu Seribu di sini, Ahad.
Kesimpulannya cukup mudah. Kalau Si Guan Eng tu ada Telur, dia tak perlu nak bagi alasan yang bukan - bukan. Kalau betul dia 'Abang Besar' dalam Pakatan, buat je Pilihan Raya tersebut. Jangan bagi alasan hanya untuk tutup kemaluan diri dia sendiri!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping