Rabu, Julai 13, 2016

Itu persoalan yang dibangkitkan oleh salah seorang penyokong tegar parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu ti ketika mengulas mengenai kenyataan yang dibuat oleh Tuan Ibrahim Tuan Man.

Jelas, kenyataan yang dibuat oleh pengikut parti KUALI Si Mat Sabu tu tidak bersetuju dengan Timbalan Presiden PAS yang mahu pihak pembangkang mengadakan genjatan senjata.

Kiriman yang dikongsikan melalui whatsapp group Mesra Rakyat itu mendakwa perdamaian tidak akan dapat dicapai selagi Hadi Awang masih lagi kepimpinan PAS pada ketika ini.

Bahkan penyokong PAN itu juga turut mendakwa Hadi Awang terlebih dahulu sudah makan dedak sebagai makanan dan disimpan untuk dijadikan sebagai 'Stock'. Maka Hadi Awang perlu dijatuhkan.

Manakala salah seorang dari penyokong dalam group whatsapp itu juga turut menyatakan bahawa sehingga kini tidak wujud sebarang perbincangan dalaman berhubung cadangan tersebut.

Terdahulu, Tuan Ibrahim Tuan Man dalam satu kenyataan media menyarankan kepada semua parti Politik dikalangan pembangkang mengadakan genjatan senjata buat sementara waktu.

Kata Timbalan Presiden PAS itu, mereka perlu memberikan tumpuan dan menggembeleng tenaga bagi menghadapi Barisan Nasional menjelang Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Sehubungan itu, Tuan Ibrahim menyeru agar seluruh ahli dan penyokong PAS melupakan segala perbuatan dan cacian yang pernah dilemparkan oleh DAP, PKR dan PAN ke atas mereka.

Dia juga turut memujuk seluruh pemimpin, ahli dan penyokong PAS supaya menghormati sebarang perbezaan DAPigs dengan PAS dalam isu akidah Islam sebagai langkah berkompromi.
“Kalau prinsip dan dasar Islam yang dibawa PAS adalah titik perbezaan, langkah komprominya ialah hormati perbezaan itu dan jangan dijadikan ia sebagai titik pertikaian selagi PAS memperjuangkan dasarnya dalam ruang demokrasi yang ada,” katanya dalam kenyataan itu.
Dalam kenyataan yang sama, Tuan Ibrahim turut merayu supaya DAPigs, PKR dan PAN menerima semula PAS dengan menyatakan komitmen sserta berjiwa besar dalam menjalin kerjasama.
“Sejarah telah membuktikan bahawa PAS selalu mengambil sikap berjiwa besar mengorbankan kerusi, berkongsi jentera serta memberikan bantuan kewangan kepada rakan-rakan parti. Apakah ini tidak cukup sebagai rakan parti?” katanya.
Pokok pangkalnya, kenyataan Tuan Ibrahim tu tak ubah seperti 'Menyalak Bukit, Suara Habis Bukit Tak Runtuh'. Dan jika dilihat dari satu sudut, sanggup ke dia nak jilat balik bontot DAPigs? Kalau setakat bercakap demi nak menjaga Politik peribadi dia sendiri, baik tak payah!!!
Categories: , ,

5 ulasan:

  1. Orang macam dia ni yang sanggup bohong orang Felda kerana tanah sekangkang kera tak mustahil orang2 PAS boleh kena bohong. Perwatakan luar alim tapi hati Allah saja yang tahu.

    BalasPadam
  2. Terlebih makan dedak sampai hilang MARUAH..Dapigs menghina ISLAM dan PAS..and yet pak brahim masih nak bersekonkol dgn depa..apa punya orang.

    BalasPadam
  3. Tuan man tu dah terlebih makan dedak dapigs.....

    BalasPadam
  4. Pak Brahim ni dah hilang akal ke. Dia tahu tak yg PAS akan menjadi kuli batak pakatan walau pakatan menang.

    BalasPadam
  5. Dia dah lupa agaknya macamana Ustaz Nasha dan Datuk Hassan Ali kena tendang, gara2 menentang DAP dalam senyap

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping