Ahad, Julai 17, 2016

Ai! Lain macam pulak pendirian Si Zaid Al-Araki ni. Kalau sebelum ni, dia la yang paling lantang sekali menyokong gerakan deklarasi yang ditunjangi oleh Bekas Perdana Menteri Malaysia tu.

Tapi bila nama dia mula menjadi sebutan dikalangan pengguna laman media sosial, tiba - tiba pulak Si Zaid Al-Araki tu kata dia tak terlibat dan enggan dikaitkan dengan Pakatan Baru tu.

Dari satu sudut, Si Zaid Al-Araki tu dilihat cuba nak menjarakkan diri daripada senarai nama yang diwar-warkan bakal menunjangi parti baru cetusan ilham Tun Mahathir tu sebelum ini.

Dalam senarai nama yang menjadi viral sejak malam semalam, Zaid dinamakan sebagai seorang daripada tiga orang Naib Presiden parti yang dinamakan Parti Melayu Baru Bersatu.
"Saya tidak terlibat, saya sudah pencen, saya hanya (buat) komentar sahaja," katanya ringkas ketika dihubungi Antarapos.
Selain Zaid, bekas Naib Presiden PAS yang sudah dipecat keahliannya, Husam Musa dan bekas Menteri Besar Kedah, juga turut disenarai - namakan sebagi Naib Presiden kepada parti itu.

Senarai nama itu menjadi viral apabila ianya tersebar didalam laman media sosial Facebook serta melalui aplikasi WhatsApp, hari ini lewat petang semalam dan menarik perhatian ramai pihak.

Apabila ditanya dengan lebih lanjut, Zaid bagaimana pun enggan memberikan sebarang ulasan bagaimana namanya dan beberapa pemimpin lain turut tersenarai dalam senarai tersebut.
"Saya tidak tahu. Yang (nama-nama) lain saya tidak boleh bercakap bagi pihak orang lain," ujar Zaid.
Selain Zaid, beberapa nama pemimpin lain turut disebut dalam senarai itu. Tan Sri Muhyiddin Yassin dinamakan sebagai Presiden dan Datuk Sri Shafie Apdal pula sebagai Timbalannya.

Turut tersenarai ialah Bekas Ketua Wanita Umno, Tan Sri Rafidah Aziz yang dinamakan sebagai Bendahari parti sementara Bekas Naib Ketua UMNO Bagan Pinang pula dinamakan sebagai Setiausaha Agung kepada parti yang bakal ditubuhkan oleh Tun Mahathir itu.
Categories:

3 ulasan:

  1. Cakap pada Zaid Al-Araki "KEPALA BUTUH".

    BalasPadam
  2. Mahadir nak tinggal legasi untuk boboi

    BalasPadam
  3. Ya, demi boboi bptak tetsayang, Madaey sanggup lakukan apa saje...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping