Khamis, Ogos 04, 2016

Bekas ahli DAPigs, Janice Lee mendakwa ada pemimpin parti itu tidak bersetuju dengan cadangan untuk mengadakan Pilihan Raya mengejut namun mereka terpaksa mendiamkan diri.

Ujarnya, jika ada mana-mana pemimpin DAPigs yang membantah keputusan Lim Guan Eng, mereka berdepan dengan kemungkinan tidak dicalonkan untuk Pilihan Raya Umum akan datang.

Janice kemudiannya juga turut mendedahkan, hanya Guan Eng sahaja yang mempunyai kuasa penuh untuk menandatangani surat lantikan rasmi daripada DAPigs (kepala surat).
"Kebanyakan tak sokong (pilihan raya mengejut), namun disebabkan Guan Eng adalah Setiausaha Agung, maka amalan (parti) kini tak sama macam dahulu. Contohnya dahulu apabila nak pilih calon, ada perbincangan dengan pemimpin negeri dan tempatan. 
"Tetapi sekarang beliau (Guan Eng) seorang sahaja yang buat keputusan, memandangkan beliau seorang yang boleh tandatangan surat lantikan terhadap mereka yang guna logo parti. Maka sesiapa yang tak sokongan cadangan dan nasihat, sudah tentu mereka tak boleh bertanding lagi (dalam pilihan raya)," katanya kepada Antarapos, hari ini.
Beliau berkata demikian ketika mengulas tindakan DAPigs yang sebelum ini mahu mengadakan Pilihan Raya mengejut hanya kerana Guan Eng terpalit dengan dua tuduhan rasuah. 

Bagaimanapun, DAPigs terpaksa membatalkan hasrat untuk mengadakan pilihan raya itu selepas membuat dakwaan kononnya ia tidak mendapat sokongan dari rakan politiknya, PKR.

DAPigs mendakwa PKR sebelum ini telah membuat tuntutan ke atas dua kerusi DUN daripada DAPigs jika tetap mahu meneruskan cadangan untuk mengadakan Pilihan Raya tersebut.

Ianya berikutan keputusan pucuk pimpinan PKR yang menyatakan bahawa mereka tidak yakin untuk mengekalkan 10 kerusi DUN yang dimenanginya sewaktu Pilihan Raya Umum yang lalu.

Janice yang juga bekas ADUN Teratai mendakwa, kebanyakan pemimpin DAPigs kini lebih sibuk mengumpul harta kekayaan dan tidak menjadikan kebajikan rakyat sebagai keutamaan.
"Semua wakil rakyat yang dipilih kini berada dalam keadaan mewah, tak tengok apa yang berlaku, langsung tak nampak mereka buat kerja sebab gaji sudah naik, hidup selesa. Kebanyakkan mereka sibuk tambah aset sahaja," dakwa Jenice.
Jenice mengumumkan keluar dari DAPigs pada 2013 selepas parti memecat keahliannya berikutan pertuduhan penyelewengan dana Negeri dan wang rakyat. Namun pertuduhan itu tidak dilaporkan dan tiada pendakwaan dibuat ke mahkamah.
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Dap bukannya berani sangat nak buat pilihan raya...saja nak tunjuk kuat ttpi sebenarnya tunjuk bodoh.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping