Rabu, April 01, 2015

Dengan pengumuman yang disiarkan dibawah, maka ianya wajar dianggap sebagai satu berita baik untuk seluruh rakyat yang berada didalam mahupun diluar kawasan Parlimen Permatang Pauh.

Sekarang mereka mempunyai peluang yang cerah untuk keluar dari bayang - bayang Si Ketua Penipu tu dan keluarganya. Mereka boleh 'UBAH' kesengsaraan yang dialami selama hari ini.

Kini mereka mempunyai ruang seluas - luasnya untuk memilih orang yang benar - benar ambik peduli dengan nasib yang menimpa mereka. Mereka boleh pilih pemimpin yang benar - benar mewakili mereka.

Jika selama hari ini, mereka hanya sekadar memilih seorang wakil rakyat yang lebih mengutamakan kepentingan Politik Peribadi semata - mata. Sekarang kuasa ada ditangan mereka.

Jadi, nasihat kami yang berada diluar kawasan Permatang Pauh, pilih lah pemimpin yang benar - benar bertanggungjawab. Jangan setakat pilih pemimpin yang rakus dengan nafsunya sendiri.

Kalau setakat nak pilih ahli keluarga Si Ketua Penipu tu dan terus menghidupkan lagi amalan NEPOTISME dikalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu sendiri, terpulang la. Nasib mereka, mereka juga yang menentukannya. Jangan nak salahkan orang lain pulak!!!
KUALA LUMPUR 1 April - Datuk Seri Anwar Ibrahim disahkan lucut kelayakan sebagai Ahli Parlimen Permatang Pauh, demikian menurut Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia. 

Menurut Pandikar Amin, kekosongan kerusi Permatang Pauh mula berkuat-kuasa sejak 16 Mac lalu. 
"Dimaklumkan bahawa saya selaku Yang di-Pertua Dewan Rakyat menerima suatu surat yang memaklumkan keputusan petisyen pengampunan bagi Yang Berhormat Permatang Pauh pada 1 April. 
"Dalam hal ini, petisyen pengampunan ini telah diputuskan pada 16 Mac bahawa hukuman penjara bagi tempoh lima tahun yang dikenakan terhadap Yang Berhormat Permatang Pauh hendaklah diteruskan," katanya menerusi kenyataan pada Rabu. 

Selain itu menurut Pandikar Amin, notis mengenai kekosongan kerusi Parlimen Permatang Pauh telah dimaklumkan kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) pada Rabu mengikut Fasal 4 Perkara 48 Perlembagaan Persekutuan.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping