Selasa, Ogos 30, 2016

Nampak tak betapa RETORIKnya sikap dan perndirian puak - puak yang cuba mendabik dada seperti mereka lebih Islam daripada orang lain ni bila berdepan dengan realiti yang sebenar?

Kalau tadi, bukan main lagi pemimpin dari parti Ternakan DAPigs tu secara terbuka mempertahankan tindakan seorang Mufti kerana cenderung memberi sokongan kepada mereka.

Walhal, jika dilihat dari satu sudut, kenyataan Mufti tu hanya bersifat Dwi Standard dan bersikap Berat Sebelah apabila dia sedikit pun tidak menyentuh mengenai kes rasuah puak Pakatan.

Dan yang lebih IRONIKnya ialah apabila tindakan puak LGBT yang selama ini Pro Pakatan Haprak tu menghina seorang Mufti, tak nak pulak pemimpin parti Ternakan DAPigs ni bersuara.

Sebaliknya, dia hanya mendiamkan diri dan menganggap seolah - olah penghinaan itu bukan satu isu besar yang harus diberikan perhatian. Padahal, institusi Islam tu sedang diperlekehkan.

Laporan media semalam mendedahkan tindakan 'Jelik' dan 'Jijik' yang dilakukan oleh golongan LGBT itu terhadap seorang Mufti dengan memberikan dia 'Anugerah' menghina Intelektual.

Jelas, tindakan yang dilakukan oleh Kumpulan Pro kepada Lesbian, Gay, Biseksual dan Transeksual itu cuba memperlekehkan Mufti Perak, Tan Sri Harusani secara terang - terangan.

Anugerah itu disifatkan sendiri oleh Tan Sri Harusani sebagai satu penghinaan terhadap dirinya dan juga institusi Mufti itu sendiri serta enggan menghadiri program yang dianjurkan.

Sebaliknya ‘anugerah’ itu disampaikan sesama ahli kumpulan mereka, diantaranya Datuk Noor Farida Ariffin, jurucakap kepada kumpulan G25 dengan salah seorang ahli kumpulan LGBT.

Anugerah ‘menghina intelektual’ merupakan salah satu daripada lima anugerah lain iaitu komen-komen seksis, misoginistik (antiperempuan), homofobik (antihomoseksual) dan transfobik (antitransgender).

Majlis Anugerah itu dianjurkan salah satu tulang belakang BERSIH, Joint Action Group on Gender Equality (JAG) bersama kumpulan mahasiswa di universiti swasta Gender Equality Initiative (GEI).

Pokok persoalannya sekarang, dimana pulak hilangnya para agamawan dari kalangan puak parti Ternakan DAPigs tu dalam hal ini? Kenapa diorang hanya sekadar mendiamkan diri? Tidakkah itu membuktikan yang diorang ni hanya sekadar mementingkan diri sendiri???
Categories: ,

8 ulasan:

  1. Yang dihina tu bukan setakat Mufti. Yang dihina tu hadis Rasulullah yang disebut oleh mufti.

    BalasPadam
  2. tak faham entah apa ngarut berita ni

    yg aku faham hanya isu 1mdb

    BalasPadam
    Balasan
    1. Macamle kamu akauntan negara..tahu sgt psal 1mdb...kalau setakat hear-say xpayah le..tambah dosa dan syak & memfitnah orang..suka sgtke masuk NERAKA...beruk betul kamu ni

      Padam
    2. Yang mrk puja si puak fuckaTun lagi teruk menyamun dan meranap harta negara.Yang nyata...1mdb tak pernah guna wang rakyat dan bnyk sumbangan sejak ditubuhkan.Rumah utk org miskin dan tajaan pegi haji tanpa mengira fahaman politik..

      Padam
  3. Kecoh Dah …. Satu Dunia Dah Tahu !!
    >>> KLIK HERE !! <<<

    BalasPadam
  4. raja bangsat haramjadah ni masa nak
    culik anak dari Australia merangkak
    minta bantam kjaan lahanat betol

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dasar tak sedar diuntung..raja bangsat mmg mcm tu

      Padam
  5. Mana Pan ada agamawan...mana Pan kisah klu islam dihina. Pan akan melenting klu dap kena komen je...Pan hanya nak kerusi kuasa...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping