Rabu, Ogos 03, 2016

Itu la hakikatnya dengan wayang opera yang cuba dipapar oleh Si Guan Eng sebelum ini hanya sekadar untuk mempermainkan sentimen rakyat demi meraih sokongan simpati murahan.

Jika sebelum ini, Si Guan Eng tu kata dia bersedia untuk berhadapan dengan usul Undi Tidak Percaya dalam sidang DUN Pulau Pinang. Tapi realitinya perkata itu tidak akan berlaku.

Perkara itu cukup jelas memandangkan sidang DUN Pulau Pinang dikuasai oleh Rejim DAPigs sepenuhnya dengan wakil rakyat dari kalangan parti mereka terdiri daripada 19 orang.

Manakala PKR pula 10, PAS 1 dan Barisan Nasional 10. Jadi, mana mungkin sekiranya ada pihak yang membawa usul Undi Tidak Percaya itu akan dapat dibentangkan dalam sidang DUN kelak.

Benda yang sama juga berlaku dalam sidang DUN Selangor dimana Speaker DUN menolak secara mentah - mentah usul yang difailkan oleh wakil rakyat Barisan Nasional terhadap PKR.

Kesal dengan tindakan itu, ADUN Sungai Panjang Budiman Mohd Zohdi berkata tindakan berdiam diri itu jelas menunjukkan sikap hipokrit Rejim Pakatan yang dipimpin oleh Azmin Ali.
"Saya telah menyuarakan cabaran kepada Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali yang juga merupakan timbalan presiden PKR pada 16 Julai yang lalu.
“Namun sehingga kini beliau masih menikus dan mengambil jalan yang bersikap hipokrit terhadap kenyataan pemimpin yang dalam satu parti dengannya,” kata Budiman pada sidang media di bangunan Annex, Shah Alam hari ini.
Mengulas lanjut, Budiman yang juga adalah Ahli Parlimen Sungai Besar berkata, BN mengemukakan usul tergempar bagi membahaskan isu tersebut telah ditolak oleh Speaker DUN.

Pokok pangkalnya, tindakan Si Guan Eng yang berlakon kononnya dia bersedia menghadapi usul Undi Tidak Percaya itu hanya sekadar usaha terdesak untuk mengaburi mata rakyat. Kalau pun ada yang failkan usul tersebut terhadap dia, sudah pasti ia akan ditolak mentah - mentah!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping