Rabu, Ogos 03, 2016

Huh! Memang dah agak dah yang Si Guan Eng ni tak puas hati apabila dia 'TERPAKSA' membuat pengumuman membatalkan hasrat untuk membuarkan DUN Pulau Pinang sebelum ini.

Hakikatnya, Si Guan Eng tu memang bercadang nak mengadakan Pilihan Raya mengejut bagi menyelamatkan kemaluannya sendiri dari didakwa oleh pihak SPRM berhubung isu rasuah.

Tapi apakan daya. Cadangan yang dikemukakan oleh Si Guan Eng tu bukan sahaja ditolak oleh PKR. Sebaliknya, parti itu cuba mengambil kesempatan diatas cadangan yang dibuatnya.

Diantara alasan DAPigs membatalkan hasrat untuk mengadakan Pilihan Raya mengejut itu adalah kerana PKR membuat tuntutan mahu mendapatkan satu atau dua kerusi DAPigs.

Jadi, tak heran la kenapa Si Guan Eng ni nampak macam dia 'Tak Puas Hati' je bila membuat pengumuman mengenai keputusan untuk membatalkan cadangannya sebelum ini.
Namun dipihak PKR, mereka menafikan dakwaan yang dibuat oleh Guan Eng dan seolah - olah memberikan gambaran bahawa Ketua Menteri Pulau Pinang tu berbohong dalam sidang medianya.

Apa yang jelas, tindakan tuduh menuduh yang dibuat oleh kedua - dua belah pihak membuktikan bahawa tidak wujud sebarang perikatan atau kesefahaman diantara Pakatan Haprak tu sendiri.

Maka betul la tanggapan yang dibuat oleh PAS sebelum ini yang menegaskan tidak wujud kesepakatan dikalangan parti Pakatan Haprak tu. Dan ia disokong oleh penganalisis Politik ni:
“Mereka tidak bertindak sebagai satu perikatan. Berdasarkan sidang media oleh (Lim) Guan Eng, beliau jelas tidak gembira mengenainya. “Berdasarkan sidang media itu sendiri, ini bukanlah petanda yang baik untuk PH. Kredibiliti dua parti ini (DAP dan PKR) sudah tercalar,” kata Khoo Kay Peng seperti yang dilaporkan oleh AIDCNews.
Kesimpulannya, pendirian Pakatan Haprak tu dari dulu sampai sekarang masih tak berubah. Diorang ni memang tak boleh diharapkan menjaga kebajikan rakyat sebab masing - masing sibuk menjaga kepentingan Politik Peribadi diri mereka sendiri!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping