Jumaat, Ogos 12, 2016

Heh! Dah kena tahan dan didakwa dimahkamah, banyak pulak alasan bertaraf longkang yang diberikan oleh Mamat ni. Banyak pulak sogeh dia mempersoalkan tindakan pihak Polis.

Jika selama hari ini, dia sibuk nak memaparkan dirinya sebagai seorang 'Pejuang' yang nak membenteras aktiviti perjudian, kongsi gelap dan maksiat. Akhirnya, dia sendiri pulak yang kantoi.

Dah kantoi dan diheret ke mahkamah, Mamat yang KONONnya mengaku diri dia sebagai pejuang tu pandai pulak mempertikai prosedur yang diambil oleh pihak Polis terhadap penahanannya.
“Pasukan yang menahan saya terdiri daripada 15 lelaki dan diketuai seorang Superintenden yang jarang berlaku. Ia memberi tanggapan saya seperti seorang pengganas,” katanya.
Selepas penahanannya, 'Kawan Si Rafizi' tu telah dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Kajang sebelum dihantar ke Ibu Pejabat Polis Daerah Bera di Pahang dan ditahan didalam lokap.

Pagi tadi, Sanjeevan didakwa di Mahkamah Majistret Temerloh atas pertuduhan memeras ugut RM1,500 daripada peniaga, Chan Leong Kwan, 40, pada 1 Julai 2013. Dia mengaku tidak bersalah dan diberikan ikat jamin. Tarikh sebutan kes itu ditetapkan 7 September ini.

Tapi biasa la. Bila orang dah buat salah ni, memang diorang pandai menyalahkan orang lain. Macam - macam la alasan bertaraf longkang yang diberikan sebagai hujah mempertahankan diri.

Benda yang sama juga sering dilakukan oleh puak Pakatan Haprak tu. Kalau sebelum ini, Si Ketua Penipu tu mendakwa konon dirinya telah dizalimi oleh pihak Kerajaan Barisan Nasional.

Bahkan keluarga serta penyokong tegar Si Ketua Penipu tu sendiri menuduh pihak Kerajaan Barisan Nasional sengaja mengenakan tindakan 'Penahanan Politik' terhadap Ketua Umum PKR tu.

Walhal, Si Ketua Penipu tu sendiri yang cari penyakit. Siapa suruh dia balun bontot bekas pembantu peribadi dia sebelum ini? Yang ambik tindakan terhadap dia pun bukannya pihak Kerajaan.

Begitu juga dengan kes pendakwaan rasuah Lim Guan Eng yang dibuat oleh pihak SPRM. Pun Si Ketua Menteri Pulau Pinang tu persoalkan tindakan yang dikenakan terhadap dirinya.

Yang dia BODOH sangat pergi beli rumah banglow mewah 'Terlajak Murah' dari peniaga yang ada kepentingan dalam Rejim DAPigs Pulau Pinang tu sapa suruh? Kesimpulannya, kalau diri sendiri pandai cari penyakit, jangan nak salahkan orang lain pulak!!!
Categories:

3 ulasan:

  1. Bukan semua orang cherdik. .biar PDRM uruskan dia...

    BalasPadam
  2. Klu kena batang hidung sndiri semua tak kena.

    BalasPadam
  3. Kes 1mdb tak settle pun

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping