Jumaat, Ogos 05, 2016

Heh! Ada betul juga persoalan yang dibangkitkan oleh beberapa orang sahabat ni. Takkan disebabkan PKR tak bersetuju membuatkan DAPigs terpaksa mengabaikan keselamatan rakyat?

Jika sebelum ini, DAPigs memberikan alasan kononnya cadangan bagi mengadakan Pilihan Raya mengejut di Pulau Pinang adalah untuk mengukur sokongan rakyat kepada Rejim parti itu.

Mereka memberikan alasan kononnya cadangan itu dibuat bagi mendapatkan respon dari rakyat berhubung kes pendakwaan rasuah yang melibatkan Si Ketua Menteri Pulau Pinang sebelum ini.

Namun, setelah alasan yang diberikan oleh DAPigs itu menjadi pertikaian dan menerima bantahan dari pelbagai pihak, DAPigs memula menggelupor mengubah alasan yang telah diberikan.

Sebaliknya mereka kata, cadangan untuk mengadakan Pilihan Raya mengejut itu adalah bagi menyelamatkan rakyat Pulau Pinang dan Malaysia dari kezaliman Kerajaan Barisan Nasional.

DAPigs pada ketika itu juga cuba untuk mengaitkan isu DOJ sebagai alasan bagi melaksanakan agenda mereka. Tapi malangnya, alasan itu juga tidak diterima oleh pelbagai pihak.

Terutama sekali PKR. Dan dek kerana nak memenuhi kehendak rakan sekutu mereka dalam Pakatan itu membuatkan DAPigs terpaksa membatalkan hasrat untuk melaksanakan cadangan tersebut.

Dalam erti kata lainnya, secara tak lansung, alasan DAPigs yang KONONnya mendakwa diorang nak selamatkan rakyat dari kezaliman itu hanya sekadar wayang RETORIK semata - mata.

Pokok pangkalnya, alasan demi alasan yang diberikan oleh DAPigs untuk menyelamatkan buah kerandut Si Guan Eng tu dari didakwa oleh mahkamah telah memalukan diri mereka sendiri.

Maka secara kesimpulannya, dasar perjuangan DAPigs ini tak ubah seperti dasar yang digunakan oleh PKR dimana mereka lebih mengutamakan kepentingan Politik Peribadi individu dalam parti. Bukannya diorang nak memperjuangkan rakyat sangat pun!!!
Categories: , ,

3 ulasan:

  1. Dap nak selamatkan Malaysia? Mimpi apakah ini..?

    BalasPadam
  2. Betul2 gila la puak ni.....

    BalasPadam
  3. Gagal selamatkan rakyat kerana duit rayat masok kocek.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping