Rabu, Ogos 31, 2016

Heh! Terasa macam agak janggal pulak bila anak sulung kepada Si Ketua Penipu tu tiba - tiba je ringan mulut nak berbicara mempersoalkan kelayakan guru Sekolah Tahfiz ni secara terbuka. 

Walhal, kalau nak dikaji dari sudut kelayakan, Si Nurul Izzah tu sendiri pun 'Tak Layak' jadi wakil rakyat sebab dia menang Pilihan Raya atas tiket 'Menabur Fitnah' terhadap calon lawannya.

Namun kenyataan Si Nurul Izzah mengenai perkara itu ada hubung kaitnya dengan kes yang hangat dilaporkan dalam laman media baru - baru ini dimana ia turut membabitkan nama Ustaz Kazim.

Kata Si Nurul Izzah, dari tinjauan yang dibuat oleh beberapa Universiti tempatan mendapati, bilangan guru Sekolah Tahfiz ni tak sampai pun 20 peratus yang layak menjadi guru.
“Kajian meninjau persepsi kaedah amalan pengajaran tahfiz di Darul Quran JAKIM dan Maahad Tahfiz al-Quran negeri (MTQN) di Malaysia daripada Universiti Pendidikan Sultan Idris dan Universiti Kebangsaan Malaysia mendapati bahawa daripada 103 guru tahfiz yang ditemubual, mereka yang mempunyai kelayakan ikhtisas perguruan hanya seramai 15 orang (16.5%) dan 86 orang (83.5%) tidak mempunyai ikhtisas perguruan,” kata Izzah dalam satu kenyataan hari ini.
Atas dasar itu, Si Nurul Izzah tu mendesak agar pihak Kementerian Pelajaran menetapkan garis panduan khusus bagi guru Sekolah Tahfiz ini walaupun ia tertakluk kepada Kerajaan Negeri.

Kalau ianya dilihat dari satu sudut, kenyataan yang dibuat oleh Si Nurul Izzah tu memang masuk akal. Tinggal lagi, sejauh mana ketelusan Si Nurul Izzah membangkitkan soal kelayakan tu?

Adakah dia memberikan pandangan tersebut kerana dia ikhlas ATAU ianya disebabkan individu yang didakwa terlibat dalam kes itu merupakan salah seorang penyokong Kerajaan?

Mungkin Si Nurul Izzah tu ingat rakyat lupa bahawa tindakan menyerang institusi Sekolah Tahfiz dengan dakwaan sedemikian merupakan satu taktik subversif yang direncanakan oleh pihak tertentu.

Disebabkan trend masa kini, orang Melayu Islam lebih cenderung menghantar anak mereka ke Sekolah Tahfiz membuatkan sesetengah pihak 'Panas Punggung'. Nak pulak dikalangan Chauvanist.

Dan yang bertambah IRONIKnya, bila isu tu kena pada orang lain, sibuk pulak Si Nurul Izzah tu mendesak agar pihak Kerajaan masuk campur. Tapi kalau kena batang hidung sendiri?

Misalannya ada orang buat laporan Polis mendakwa dirinya telah diliwat oleh pemimpin Pakatan Haprak tu, pandai pulak orang macam Si Nurul Izzah ni buat tuduhan kononnya ia ada kaitan dengan konspirasi Politik? Kan pelik pendirian Si Nurul Izzah tu!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. biaq pi la
    betina gersang
    ni bukan pandai pun

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betina ni lagi tak guna..cermin diri dulu sblm bercakap..ingat lagi tak cite2 bagaimana aksi lucah dia bila nak lulus masa di U dulu..keturunan yg menjijikkan

      Padam
  2. Kalau ulasan kena batang hidung hadi dan Pas ko tak nak terbitkan.pemikiran ko dan pas blm merdeka..aku pun malas nak baca cereka ko..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan akan melimpah apabila adanya isu, mutakhir ini banyak isu yang timbul kerana perangai pemimpin pakatan hipokrik yang selalu bercakap lebong dan terus menerus lebong....

      Padam
  3. nak lulus...ikut macam izah. tolong hisap aiskerim pensyarah.
    nak menang pilihanraya...banyak2 buat fitnah.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping