Rabu, Ogos 03, 2016

Heh! Semakin hari semakin bertambah caca marba parti dikalangan puak Pakatan Haprak ni. Sama secara lansung atau pun sebaliknya, diorang akan terus memburukkan sesama sendiri.

Jika sebelum ini, perbalahan terbuka diantara pemimpin Pakatan Haprak tu berhubung isu cadangan DAPigs yang mahu mengadakan Pilihan Raya mengejut di Pulau Pinang cukup hangat diperkatakan.

Ditambah pulak dengan 'Perang Status' dilaman media sosial peribadi milik pemimpin - pemimpin PKR dan DAPigs yang berbalah sesama sendiri menambah-burukkan lagi keadaan.

Tapi, kita ingat semua perbalahan tu selesai apabila Si Guan Eng tu buat pengumuman membatalkan hasrat mereka untuk mengadakan Pilihan Raya tersebut dengan alasan PKR tidak bersetuju.

Rupanya, sangkaan itu ternyata meleset belaka. Hakikatnya, PKR dan DAPigs tetap juga berperang sesama sendiri apabila Guan Eng mendedahkan tuntutan luar biasa yang dibuat oleh PKR.

Melalui satu pendedahan yang dibuat sebelum ini, Guan Eng mendakwa PKR telah meminta beberapa kerusi ganti daripada DAPigs sekiranya mahu parti itu bersetuju dengan cadangannya.

Walaubagaimana pun, dakwaan yang dibuat oleh Si Guan Eng itu telah dinafikan oleh PKR yang menyatakan bahawa ia merupakan satu tuduhan yang tidak masuk akal dan tidak berasas.

Dalam erti kata lainnya, penafian yang dibuat oleh pihak PKR itu secara tidak lansung memberikan gambaran seolah - olah mereka mendakwa Guan Eng sebagai seorang PENIPU.

Perkara yang sama juga dinyatakan oleh Pengerusi Barisan Nasional Pulau Pinang yang dilihat lebih cenderung menyokong penafian yang dibuat buat oleh Presiden PKR sebelum ini.
“Hanya seorang sahaja yang telah bercakap bohong dalam Pakatan Harapan berhubung pilihan raya mengejut itu. Jawapannya jelas dan kami percaya Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail bercakap benar. Oleh itu, adakah Lim Guan Eng berbohong? Bolehkah beliau dan percakapannya dipercayai,” katanya dalam kenyataan di sini hari ini.
Maka secara kesimpulan mudahnya, tak kira la sama ada PKR mahu pun DAPigs, apa yang jelas, parti dikalangan puak Pakatan Haprak ni memang tak boleh dipercayai lansung. Sesama diorang sendiri pun sanggup diorang kencing. Inikan pulak dengan rakyat diperingkat bawahan!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Pan tak berani komen Dap takut kalah pilihan raya...kih kih kih

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping