Rabu, Ogos 03, 2016

Heh! Herankan? Bila ada orang buat dakwaan je, pasti ada yang akan buat penafian. Tapi penafian yang dilakukan oleh puak Pakatan ni hanya sekadar penafian kosong semata - mata.

Moh kalau pemimpin Kerajaan Barisan Nasional yang buat penafian sedemikian, dah tentu - tentu takde orang yang akan percaya selagi diorang tidak mengambil tindakan yang sewajarnya.

Itulah betapa IRONIKnya Politik Longkang puak - puak Pakatan Haprak ni. Tuduhan dan dakwaan yang dibuat sesama sendiri hanya sekadar dinafikan begitu sahaja tanpa sebarang tindakan.

Misal contoh, isu 'Rasuah Betina' yang didedahkan oleh Si Rafizi tu terhadap pemerintahan Rejim Pakatan Selangor yang dipimpin oleh Si Menteri Besar tu. Sampai sekarang, semua diam je.

Jadi tak heran la kalau Si Eli Wong ni selaku Exco Selangor TAKUT nak ambik tindakan terhadap pendedahan yang dibuat oleh Si Chagubard berhubung isu tanah Paya Indah Wetland ni.

Biar la berbuih mulut sekali pun Si Eli Wong tu buat penafian dalam sidang media, soalnya sekarang tiada bukti yang disertakan sebagai sokongan bagi menjawab dakwaan Si Chagubard tu.

Dalam kenyataan semalam, Si Eli Wong tu kata tidak berlaku sebarang pengezonan semula di kawasan tanah Paya Indah Wetland. Sebaliknya, tanah itu adalah tanah milik syarikat persendirian.
"Apa yang di luar Lot 4827 dan 3974 (tidak termasuk Lot 68054) bukan di dalam Paya Indah Wetlands Lot dengan pemilik (adalah) lain dan sebagainya.  
"Saya ingin tekankan bahawa kerajaan negeri Selangor tidak sekalipun berniat untuk pelengkungan semula Lot 4827 dan 3974 seluas 450 hektar yang telah diwartakan oleh Jabatan Perhilitan Pusat sebagai Rizab Tanah Paya sejak 1998," katanya.
Soalnya sekarang, dakwaan yang dibuat oleh Si Chagubard tu mempunyai bukti yang sah iaitu cabutan dari minit Mesyuarat Majlis Kerajaan Negeri (MMK) yang dipengerusikan oleh Menteri Besar,

Jadi, sudah pasti tuduhan yang dilemparkan itu mempunyai asas dan bukti yang kukuh. Maka persoalannya, kenapa Si Eli Wong tu tak berani nak ambik tindakan dan failkan saman terhadap Si Chagubard tu bagi membuktikan kebenaran!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping