Isnin, September 05, 2016

Heh! Makin hari makin IRONIK pulak kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Wan Azizah ni. Makin bertambah mengarut pun ye jugak. Nampak sangat la yang Si Wan Azizah ni dah semakin nyanyuk.

Tapi apa yang pasti, kenyataan Si Wan Azizah ni membuktikan bahawa dia merupakan salah seorang pemimpin Pakatan yang mengamalkan Politik Dwi-Standard yang bersifat berat sebelah.

Perkara itu dapat dilihat apabila ada isu berkaitan dengan salah laku dikalangan pemimpin Pakatan Haprak tu sendiri. Kalau kena pada orang bawah, cepat je diorang suruh ambik tindakan.

Tapi kalau kena pada batang hidung pemimpin atasan itu sendiri, banyak pulak alasan bertaraf Longkang yang diberikan semata - mata untuk menjustifikasikan penglibatan mereka.

Paling tidak, mula la diorang akan menjaja dakwaan dan menuduh kononnya kes tu ada kaitan dengan Politik dan sekadar nak menjejaskan imej serta maruah pemimpin yang terlibat.

Sedangkan hakikatnya, yang buat salah tu takde sebarang kaitan pun dengan Politik atau nak memburukkan imej pemimpin terbabit. Sebaliknya, diorang sendiri yang melakukan kesalahan tersebut.

Maka sebab itu kenyataan yang dibuat oleh Si Wan Azizah ni memperlihatkan sisi Retorik apabila dia mendesak agar bapa kepada ADUN DAPigs yang terlibat dengan kes rasuah tu dikenakan tindakan.
"Kita tidak perlu berselindung apa-apa, kalau salah, salah lah tetapi kerajaan persekutuan perlu mengambil tindakan terhadap isu rasuah yang lebih besar berbanding di sini," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Mesyuarat Agung Tahunan PKR Permatang Pauh di sini, Ahad.
Dalam erti kata lainnya, walaupun Si Wan Azizah tu cuba nak kaitkan dengan isu 1MDB yang kononnya didakwa 'Rasuah', tapi dia lupa pulak dengan kes yang melibatkan Si Lim Guan Eng tu.

Adakah kes berkaitan dengan Si Lim Guan Eng tu perlu dibiarkan begitu sahaja? Sekadar meminjam kata - kata Wan Azizah sendiri, "Kalau salah, salah la". Kenapa dia nak ada bertapi - tapi pulak!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Guan End kebas 4 billion lebi hbesar dari Najib dan Hj Hadi...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping