Sabtu, Oktober 08, 2016

Hanya itu sahaja gambaran yang dapat diberikan bila berbicara mengenai hubungan diantara PAS dan PKR pada ketika ini. Mereka tak ubah seperti suami isteri kahwin, tapi duduk rumah lain - lain.

Berjumpa pun hanya atas dasar sebab nak berjimak dan mendapat anak. "Perkahwinan" diantara PKR dan PAS itu boleh juga diibaratkan seperti hubungan skandal yang terpaksa disembunyikan.

Jika dilihat dari satu sudut, hubungan kerjasama diantara Pakatan Haprak ni boleh buat drama swasta. Kalau ada yang pandai buat skrip, dah tentu cerita pasal diorang ni boleh jadi Box Office.

"Bini Pertama" PKR, DAPigs memang tak suka dengan PAS. DAPigs pulak ada 'Kawan' yang merupakan 'Adik Beradik Tiri' kepada PAS yang memang sejak dari dulu lagi membenci parti tersebut.

Walaupun hubungan diantara PAS dan PKR itu tidak direstui oleh DAPigs, namun ianya tidak dipedulikan dengan alasan untuk mendapatkan hasil dari "Perkahwinan Songsang" mereka itu.

Tampil menjelaskan perkara tersebut, Si Tian Chuak mendakwa hubungan kerjasama diantara PAS dan PKR pada ketika ini masih diteruskan khususnya dalam Rejim Pakatan Selangor.
“Tidak timbul isu PKR tidak akan jalinkan lagi kerjasama dengan Pas selepas ini memandangkan mereka juga sebahagian daripada kerajaan di Selangor,” katanya, semalam.
IRONIKnya, sebelum ini, salah seorang pemimpin kanan PKR tu tampil membuat dakwaan terhadap PAS dan melabelkan parti itu sebagai sebuah parti yang kerap kali melakukan Pengkhianatan.

Kenyataan pemimpin kanan PKR itu dibuat sewaktu sesi berdialog bersama para hadirin di majlis sambutan ulang tahun pertama penubuhan parti 'Ternakan DAPigs' di Johor baru - baru ini.

Apa yang pasti, 'Drama Swasta' diantara 'Keluarga Songsang Pakatan Haprak' ni akan menjadi bertambah menarik apabila munculnya PPBM yang juga 'Ghairah' mahukan PAS sebagai 'Teman'.

Dalam erti kata lain, dasar perjuangan Pakatan Haprak ni adalah demi menjaga kepentingan Politik Peribadi dikalangan pelakon - pelakon yang kononnya mendakwa mereka ni nak memperjuangkan kebajikan rakyat. Walhal, semua tu hanya 'Wayang' semata - mata!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping