Sabtu, Oktober 08, 2016

Itu sahaja soalan mudah dan serba ringkar yang dikemukakan oleh seorang sahabat sewaktu dia membaca kenyataan yang dibuat oleh wakil pemimpin parti 'Ternakan DAPigs' ni.

Jika sebelum ini, wakil dari parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu cuba memperlekehkan pentadbiran Rejim PAS Kelantan yang didakwa GAGAL menguruskan hal ehwal tanah di Negeri tersebut.

Katanya, Rejim PAS Kelantan sehingga ke hari ini masih lagi GAGAL untuk menyerahkan hak milik tanah dusun dan lot perumahan dibawah Lembaga Kemajuan Tanah Negeri (LKTN).
“Ia melibatkan 27 tanah rancangan di seluruh negeri berkenaan dan membabitkan lebih daripada 10,000 peneroka, antaranya kawasan kemajuan tanah Mengkebang, Tujuh Puteri dan Jelawan,” katanya dalam satu wawancara bersama akhbar DAP, Roketkini baru-baru ini.
Mengulas mengenai perkara tersebut, seorang sahabat mengajukan soalan yang sama seperti diatas sambil mempertikaikan kemampuan PAN untuk mentadbir sebuah Kerajaan Negeri.
"Setakat ini, pemimpin PAN tu dah tadbir berapa buah Negeri? Adakah dia pernah menjadi wakil kepada rakyat? Kalau setakat pandai nak pertikai itu ini, lebih baik dia diam dari bersuara.
"Setakat nak tadbir parti sendiri pun PAN masih lagi dalam keadaan huru hara. Nak tentukan pendirian sama ada nak bawak haluan sendiri pun diorang masih menghadapi kegagalan, inikan pulak nak tadbir Negeri" katanya.
Selain itu, sahabat itu juga turut menyuruh pemimpin - pemimpin parti Ternakan DAPigs supaya mereka mencermin diri mereka sendiri terlebih dahulu sebelum nak pertikaikan pasal orang lain.
"Seeloknya, pemimpin PAN ni sedar diri mereka dulu. Jangan sibuk nak jaga tepi kain orang sedangkan kain diorang sendiri pun masih compang - camping dan koyak rabak," jelasnya lagi.
Tambahnya, wakil PAN itu hanya sekadar mahu menjadi 'Jaguh DAPigs' dengan membangkitkan isu tersebut dalam laman portal milik parti itu. Malah ianya secara lansung membuktikan kelemahan parti itu sendiri kerana terpaksa menumpang laman orang lain!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Pan selalu cakap besar tapi kosong. Kata nak lawan umno tapi Pas yg selalu diserangnya. Inilah parti ternakan Dap.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping