Selasa, Oktober 11, 2016

Heh! Mungkin dek kerana terlalu terdesak dan ketandusan sokongan rakyat yang semakin hari semakin dilihat bertambah berkurangan membuatkan Si Guan Eng ni terpaksa menjadi seorang "Penjilat Ludah" yang telah diluahkan.

Jika sebelum ini, Si Guan Eng ni bukan main seronok lagi menendang dan menyepak PAS keluar dari Pakatan Haprak dengan pelbagai dakwaan serta tuduhan, hari ini dia terpaksa 'Menjilat' semua ludah yang telah dilemparkan.

Si Guan Eng tu dalam satu kenyataan hari ini cuba merayu agar pihak yang suatu ketika dahulu pernah menjadi 'Keldai Tunggang DAPigs' sewaktu perhimpunan Bershit sebelum ini dapat kembali menyertai perhimpunan itu kelak.
“Meskipun berbeza ideologi politik, meskipun dulu kawan tetapi kini lawan, kita harap mereka balik menyokong Bersih,” katanya ketika berucap dalam majlis pelancaran Bersih 5.0 peringkat negeri di Georgetown, Pulau Pinang pada Isnin.
Sebelum ini Setiausaha Agung PAS, Takiyuddin Hassan menegaskan parti itu tidak akan menyertai perhimpunan Bersih 5 selepas mengambil kira Bersih mempunyai objektif tersendiri yang tidak senada dengan parti tersebut.

Jelas tindakan yang dilakukan oleh Si Guan Eng tu menunjukkan yang Bershit 5 tidak mendapat sambutan yang menggalakkan dari pelbagai pihak yang melihat kecenderungan Pakatan hanya membuang masa secara tidak berfaedah.

Guan Eng dan puak DAPigs serta PAN yang juga merupakan sekutu kuatnya dalam Pakatan selama hari ini telah menjadikan PAS sebagai 'Musuh Utama' mereka serta sering melemparkan pelbagai tuduhan terhadap parti tersebut.

Bahkan DAPigs yang diterajui oleh keluarga Si Guan Eng tu sehingga ke hari ini masih lagi melabelkan PAS sebagai sebuah parti Pengkhianat yang tidak jujur sewaktu berada dalam gabungan Pakatan pembangkan itu sebelum ini.

Maka apa yang pasti, tindakan Si Guan Eng itu juga membuktikan bahawa Pakatan Haprak ni mengamalkan dasar Politik Retorik dan Hipokrit semata - mata demi untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri. Bukannya DAPigs tu buat untuk kebajikan rakyat. Diorang setakat nak cari sokongan simpati murahan je!!!
Categories: , ,

3 ulasan:

  1. PAS nak tunjuk kebodohannya yang memang bodoh. Dulu Bersih PAS tungkus lumpus, DAP a nyum tengok dari jauh. Sekarang DAP nak suruh PAS buat kerja bodoh lagi. Sudah2 PAS jangan tunjukkan kebodogan kamu yang selama ini memang bodoh.

    BalasPadam
  2. Go to hell you Lim Guan Eng. PAS tak kan tunduk pd kamu lagi. Enough is enough. .We are not stupid.

    BalasPadam
  3. Hmmm... Siapa yang "melutut" kepada siapa sekarang ini ???

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping