Selasa, November 08, 2016

Heh! Memang tak faham betul dengan perangai yang ditonjolkan oleh puak - puak DAPigs ni. Kenapa diorang mudah sangat meroyan macam orang yang hilang akal terhadap kenyataan yang dikeluarkan oleh Tan Sri Annuar Musa sebelum ini?

Herankan. Bila disebut yang puak DAPigs ni akan menjadi parti paling dominan dalam Pakatan Haprak tu, mula la DAPigs menggelupor tak tentu arah macam Beruk Kena Belacan membuat dakwaan terhadap Ketua Penerangan UMNO tu.

Sampai tahap ada yang mendakwa kenyataan Tan Sri Annuar Musa itu sebagai satu kenyataan yang karut dan tidak masuk akal. Malah mereka menganggap kenyataan itu hanya sekadar cakap - cakap kosong yang tiada asas semata - mata.
"Bagi saya ini macam kenyataan karutlah. Tidak ada asas untuk (kenyataan) itu. Kita (Pakatan) jelas dalam struktur kita. Dan bagi saya, saya pun tak tahu apa asas dia cakap (begitu).
"Ini adalah satu kenyataan yang tidak difikirkan secara mendalam. Cuma dilontarkan begitu sahaja. Cakap kosong," kata salah seorang Ahli Parlimen DAP sewaktu ditemui oleh pihak media di lobi parlimen hari ini.
Kalau betul la kenyataan yang dibuat oleh Tan Sri Annuar Musa tu hanya sekadar cakap - cakap kosong, kenapa puak DAPigs tu menggelupor tak tentu arah sehingga menyebabkan diorang membuat dakwaan yang bukan - bukan terhadapnya?

Apa yang jelas, tindakan yang dilakukan oleh DAPigs itu memberikan gambaran seolah - olah mereka cuba hidup dalam kepura - puraan dan menjadikan Sindrom Penafian sebagai senjata utama untuk menegakkan benang mereka yang basah.

Hakikatnya, ia memang sudah menjadi rahsia umum dimana puak - puak DAPigs tu mahu menjadi 'Abang Besar' yang mendominasi semua parti - parti dikalangan puak Pakatan Haprak tu selama hari ini. Semua orang dah tahu mengenainya.

Perkara itu dapat dilihat dengan jelas apabila DAPigs memainkan peranan utama mereka dalam gerakan menyingkirkan PAS dari gabungan Pakatan Haprak tu sebelum ini walaupun tanpa persetujuan dari kalangan parti PKR.

Begitu juga dengan situasi yang berlaku sewaktu Pilihan Raya Negeri Sarawak dimana DAPigs dilihat jauh lebih dominan jika hendak dibandingkan dengan PKR atau pun PAN sehingga menyebabkan tercetusnya kontroversi sebelum ini.

Apa yang jelas, kenyataan yang dibuat oleh wakil DAPigs ini membuktikan yang mereka hanya sekadar cuba nak menyembunyikan pekung yang memang sudah terdedah kepada masyarakat umum. Dalam erti kata lainnya, DAPigs ni ingat dengan penafian yang dibuat itu mampu untuk MENIPU rakyat Malaysia!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Memang pun Dap nak jadi abg besar cuma strateginya halus.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping