Rabu, November 30, 2016

Heh! Selepas nama dia menjadi isu hangat didalam sidang Parlimen sehingga ada yang melabelkan seorang Timbalan Menteri sebagai Sial, 'Wanita' yang ada nama Kok dalam Parlimen Seputeh ni mula meroyan pulak dengan pendirian PAS.

Hakikatnya, apa yang dinyatakan oleh Si Teresa Kok ini boleh dianggap sebagai satu usaha untuk menghangatkan lagi perbalahan diantara umat Islam dan Bukan Islam di Malaysia. Nampak sangat dia sengaja jadikan isu itu sebagi isu besar.

Hanya semata - mata kerana PAS membuat ketetapan agar Bukan Islam tidak mempertikaikan soal pindaan Rang Undang - Undang pemerkasaan bidang kuasa Mahkamah Syariah membuatkan Si Teresa Kok ni mula hilang akal tak tentu arah.

Jika dilihat dari satu sudut, memang sepatutnya Bukan Islam tidak mencampuri isu berkaitan dengan RUU 355 yang telah dibentangkan oleh Presiden PAS tu kerana ianya tidak ada sebarang kaitan pun dengan mereka secara lansung.

Tetapi bagi DAPigs, isu berkaitan dengan RUU 355 PAS itu dijadikan sebagai bahan modal Politik Murahan mereka untuk terus menyemai sifat kebencian, bukan sahaja terhadap PAS, malah terhadap pihak Kerajaan Barisan Nasional.

DAPigs dan parti Ternakan mereka, PAN selama hari ini telah menjaja cerita KONONnya RUU 355 PAS itu merupakan satu langkah ke arah melaksanakan Hukum Hudud di Kelantan seperti yang telah sekian lama diperjuangkan oleh PAS.

Maka sebab itu DAPigs dan PAN acap kali menjadikan isu berkaitan dengan pindaan RUU 355 PAS itu sebagai senjata Politik Murahan mereka untuk menghasut Bukan Islam agar membenci PAS yang didakwa bersekongkol dengan UMNO.

Jadi, tak heran la sekiranya Si Nyonya Kok ni meroyan macam orang hilang akal dan membuat tuduhan terhadap kenyataan yang dikeluarkan oleh Setiausaha Agung PAS dengan mendakwa kononnya ia tidak bertanggungjawab.
“Kenyataan itu menunjukkan PAS telah mengabaikan slogan ‘PAS For All’. Kesalahan yang akan menguburkan PAS kerana berpandangan bukan Islam mahu mencampuri hak muslim.
“DAP tidak akan berkompromi dengan pendirian kami untuk mempertahankan Malaysia adalah sebuah negara demokrasi sekular,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.
Apa yang jelas, tindakan yang dilakukan oleh Si Nyonya Kok itu tidak bertanggungjawab kerana dia bukan sahaja nak mengelirukan rakyat, bahkan dia juga turut mencipta jurang perbalahan yang lebih luas diantara umat Islam dan Bukan Islam secara terang - terangan. Dan keadaan huru hara itu akan memberi keuntungan kepada Politik Peribadi DAPigs!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping