Khamis, Disember 29, 2016

Senada dengan kenyataan yang dibuat oleh bekas Perdana Menteri Malaysia, nampak gayanya pemimpin dari parti Ternakan DAPigs pun turut menganggap rakyat Malaysia ni semuanya 'BODOH' tak boleh nak berfikir belaka gamaknya.

Jika sebelum ini, kenyataan yang dibuat oleh bekas Perdana Menteri yang mendakwa pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia itu sebagai satu rasuah turut menerima kecaman bukan sahaja dari kalangan pemimpin Barisan Nasional.

Malahan, kenyataan yang dibuat oleh Tun Mahathir itu juga turut dikecam dan disindir oleh Presiden PKR, Wan Azizah yang mendakwa pemberian BR1M itu memang sepatutnya diberikan kepada rakyat yang layak untuk menerimanya.

Namun, bagi pemimpin parti Ternakan DAPigs seperti Si Din Pudu ni, dia lebih selesa membuat dakwaan kononnya rakyat Malaysia ni semuanya BODOH belaka sehingga mudah 'dipancing' dengan pemberian bantuan kewangan sedemikian.

Dalam kenyataan yang dibuat semalam, Si DIn Pudu tu memberikan gambaran bahawa dia 'Faham' dengan kenyataan yang cuba disampaikan oleh Tun Mahathir yang mendakwa pemberian BR1M itu sebagai satu bentuk 'Rasuah' kepada rakyat.
"Tun hanya cakap pendapatnya sahaja, dia risau sebab sudah jadi budaya pada masyarakat untuk mengundi orang yang bagi duit.
"Kita kena lihat secara objektif, jika wang tersebut memang amal jariah yang ingin diberi pada rakyat, maka ia bukan rasuah. Namun, jika niat wang itu diberi supaya rakyat mengundi BN maka benarlah apa yang dikatakan oleh Tun," katanya.
Walhal, apa yang dinyatakan oleh kedua - dua pemimpin itu jelas terlalu dangkal. Apa, diorang ingat rakyat Malaysia ni mengundi selama hari ini kerana mereka hadap sangat dengan duit yang diberikan? Masa Tun Mahathir dulu, rakyat mengundi Barisan Nasional sebab dapat duit ke?

Adakah mereka fikir rakyat di Malaysia ni semuanya BODOH belaka sehingga mudah sangat termakan dengan pemberian bantuan kewangan sedemikian? Tidakkah tindakan mereka itu boleh dianggap sebagai satu Penghinaan kepada masyarakat?

ATAU, adakah Timbalan Presiden PAN ni sendiri cuba nak menyindir kenyataan yang dibuat oleh Tun Mahathir yang menganggap pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia tu sebagai satu bentuk rasuah daripada Kerajaan untuk mengekalkan kuasa?

Secara tidak lansung, kenyataan yang dibuat oleh kedua - dua pemimpin itu membuktikan bahawa betapa rendahnya persepsi mereka terhadap rakyat di Malaysia ni. Apa yang jelas, mereka cuba memperlekehkan pemikiran rakyat dengan memberikan gambaran seolah - olah rakyat di Malaysia ni BODOH sangat sampai tak boleh nak berfikir sendiri!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Rakyat yang bijak ialah mereka yang dapat apa yang dilobikan. Cina lobi sekolah dapat sekolah. Kroni lobi projek dapat projek. Penaja lobi itu dan ini dapat itu dan ini. Makanya masakan warga marhaen tak dapat apa-apa?

    Apabila marhaen bijak makanya dapatlah mereka bahagian mereka (Brim atau skim yang sewaktu dengannya). Justeru hanya politikus yang bodoh yang mahukan marhaen jangan ambil wang yang sememangnya hak mereka walhal politikus ini tidak pula meminta cai dan kronis supaya jangan ambil apa-apa.

    BalasPadam
  2. Zaman tun dulu pun ada bantuan masa nak pilihan raya kan,kan?

    BalasPadam
  3. kalau dah jadi budaya, maknanya dah lama diamalkan.mungkin sejak zaman mahathir.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping