Isnin, Disember 19, 2016

Hahaha!!! Tak sangka pulak Si Tua Nyanyuk dari parti DAPigs ni pandai buat lawak. Ingatkan Si Mahfuz Bean tu je yang boleh buat jenaka bertaraf SRP. Rupanya, Si Apek Kit Siang ni pun pandai juga buat lawak yang bertaraf Antarabangsa ye.

Jika sebelum ini, Harith Iskandar dinobatkan sebagai 'Most Funniest Man in The World'. Mungkin lepas ni Si Apek Kit Siang ni pulak yang boleh diangkat sebagai 'Most Stupid Comedy of All Time' dengan menjadikan Wan Azizah sebagai bahan lawak dia.

Semuanya bermula apabila Si Apek Kit Siang tu mencalonkan Wan Azizah sebagai 'Perdana Menteri Sementara' mewakili Pakatan Haprak sekiranya mereka menang dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang menentang Barisan Nasional.

Soalnya, kenapa Si Apek Kit Siang tu anggap Si Wan Azizah tu hanya layak untuk menjadi 'Perdana Menteri Sementara' sahaja? Adakah DAPigs tidak yakin sepenuhnya terhadap Presiden PKR itu untuk menjadi Perdana Menteri sepenuhnya?

Dan bagaimana pula dengan Muhyiddin Yassin? Kenapa Si Apek Kit Siang tu tidak mencalonkan dia untuk menjadi Perdana Menteri Sementara bagi puak Pakatan Haprak? Adakah bekas Timbalan Perdana Menteri itu 'Tidak Layak' dimata DAPigs?

Begitu juga dengan Timbalan Presiden PKR yang pada ketika ini menjawat jawatan sebagai Menteri Besar Selangor tidak termasuk dalam senarai teratas bagi pihak DAPigs untuk menjadi calon Perdana Menteri mewakili puak Pakatan Haprak tu.

Maka sebab itu cadangan yang telah dibuat oleh Si Apek Kit Siang tu hanya wajar dianggap sebagai bahan 'Lawak Antarabangsa' yang merentasi batas Politik kerana ianya menimbulkan seribu satu tanda tanya yang sangat melucukan.

Salah satu alasannya ialah apabila Si Apek Kit Siang tu memandang rendah proses untuk mengangkat Si Ketua Penipu tu menjadi Perdana Menteri sebagai satu tindakan yang sangat mudah. Walhal, ianya tidak semudah yang disangkakan.

Sedangkan nak menjatuhkan Khalid Ibrahim dari jawatan Menteri Besar Selangor sebelum ini pun terpaksa melalui beberapa siri perancangan yang terperinci tetapi akhirnya menemui ke-GAGAL-an apabila jawatan itu dirampas oleh Azmin.

Bahkan, tindakan puak Pakatan yang nak menggulingkan Khalid Ibrahim melalui agenda Langkah Kajang pun telah mengakibatkan mereka berpecah belah sehingga terkuburnya Pakatan Rakyat dengan tindakan khianat yang dilakukan oleh PAS.

Jadi, bagaimana mungkin Si Apek Kit Siang tu anggap tindakan nak menjadikan Wan Azizah tu sebagai calon 'Perdana Menteri Sementara' dan menunggu Si Ketua Penipu tu keluar dari penjara merupakan satu tindakan yang mudah? Adakah rakyat di Malaysia ni sanggup ber-Perdana Menteri-kan seorang bekas banduan yang juga Kaki Peliwat!!!
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. Dia pilih jijah sbb jijah tu tunggul. Senang kena makan. Pilih yidin & assmin silap2 dia kena makan. Dua2 tu pun kaki putar gak tu kihkihkih

    BalasPadam
  2. Ini bukan lawak jenaka tpi lawak bodoh.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping