Isnin, Disember 12, 2016

Heh! Nampak sangat yang Si Mat Sabu ni dah ketandusan idea. Mungkin dia dah kering modal Politik untuk dijadikan bahan kempen sehingga terpaksa menjadikan UMNO dan PAS sumber fitnahnya bagi mendapatkan sokongan rakyat.

Tampil dalam satu kenyataan, Si Mat Sabu tu mendakwa UMNO dan PAS sedang berpakat untuk memainkan isu berkaitan dengan sentimen perkauman dikalangan rakyat yang dilakukan secara sistematik supaya mereka kekal berkuasa.

Dalam menepis tohmahan berunsur perkauman yang berterusan dilemparkan kepada rakannya iaitu DAP, beliau berkata parti pimpinannya akan menjadi benteng untuk mengubah persepsi negatif sedemikian.
"Inilah senjata pemerintah yang ada sekarang. Program perkauman diprogramkan secara sistematik oleh kerajaan pimpinan (Datuk Seri) Najib.
"Sebab itu apabila orang kata Najib cakap merapu di Persidangan Agung Umno 2016 (PAU2016) saya tidak setuju. Beliau bercakap dengan penuh maklumat, jika Umno-BN hendak menang hanya dengan isu perkauman. Inilah yang dimainkan. Gelombang benci Cina, India dan agama lain akan dimainkan sehebat-hebatnya. 
"Benteng untuk mematahkannya adalah AMANAH. Kita akan melawan perkara retorik yang akan menjahanamkan agama Islam," katanya di hadapan perwakilan parti ketika menyampaikan ucapan penggulungan di Konvensyen Nasional AMANAH, petang tadi.
Mohamad, atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu berkata sekiranya permainan ini dilakukan berterusan sehingga mempengaruhi minda rakyat, ia akan menyebabkan timbul satu pandangan yang lebih negatif. 
"Apabila isu ini dimainkan, akhirnya timbul pandangan 'tidak apa', kalau rasuah, seleweng pun 'tidak apa', asalkan Melayu yang perintah. Siapa yang ajar fahaman ini?," tambahnya lagi.
Apa yang jelas, kenyataan Si Mat Sabu tu hanya sekadar satu mekanisme untuk mempertahankan DAPigs dari serangan musuh Politik mereka. Dan sekaligus mempamerkan PAN sebagai sebuah parti 'Ternakan DAPigs' semata - mata.

Walhal, yang dok sibuk sebar dakyah pembohongan dan menyemai sifat kebencian yang disulami sikap perkauman dikalangan rakyat tu adalah dari kalangan puak DAPigs sendiri. Maka, sebab itu Si Mat Sabu tu cuba nak tutup kemaluan 'Abang Besar' dia.

Dalam erti kata lainnya, kenyataan yang dibuat oleh Si Mat Sabu itu juga membuktikan bahawa PAN memang ketandusan idea untuk menjaga kebajikan rakyat. Sebaliknya, mereka hanya lebih mengutamakan soal nak menjaga kepentingan Politik Peribadi puak DAPigs tu sahaja!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. Eh..eh nak mengaku betul dan parti islam plk dah mat sabu ni. Dulu masa dlm pas dok ceramah islam..islam pun sempat lgi skandal dgn isteri org. Tak payah cakap bnyklah mat...org tahu akhlak kamu. Tu belum lgi pasal syiah.

    BalasPadam
  2. Dia tak perasan agenda DAP untuk kucar kacirkan orang Melayu Islam yang berbunyi "MELAYU SCREW MELAYU" sedang berjalan lancar. Bermula dengan Mat Sabu pemimpin parti KUALI.

    BalasPadam
  3. Burpppp kenyang makan dedak babi abang mat. Islam jahanam pun takpe……

    BalasPadam
  4. Superman’ Hew Kuan Yau said, use Malays to fight Malays.

    BalasPadam
  5. si kitom mat sabu ni sanggup jadi barua dapigs sbbkan duit jer...bangsat!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping