Sabtu, Disember 17, 2016

Ya! Kalau selama hari ini, puak Pakatan Haprak tu membuat dakwaan dan menuduh kononnya duit Bantuan Rakyat 1Malaysia ni tak halal kerana dirompak dari rakyat, sekarang dah ada cara yang paling mudah untuk korang menghalalkannya.

Kalau selama hari ini, puak Pakatan Haprak tu sering kali menyebarkan dakyah pembohongan dan tuduhan rambang terhadap usaha pihak Kerajaan nak membantu rakyat yang kurang berkemampuan dengan memberikan duit melalui BR1M.

Bahkan ada jugak pemimpin dikalangan puak Pakatan Haprak tu mendakwa bahawa pemberian BR1M ni hanya sekadar satu bentuk 'Rasuah' yang lebih bersifat Politik dari pihak Kerajaan untuk 'Membeli Undi' dari rakyat yang susah. 

Tapi sejak akhir - akhirnya, puak Pakatan Haprak tu jugak yang dok kemaruk bukak kaunter dan menawarkan perkhidmatan percuma untuk mengemas-kini permohonan BR1M bagi tahun 2017. Sampai tahap, ada yang bukak kaunter bergerak.
Malah, diorang siapkan juga dengan amoi - amoi yang cantik molek untuk menarik perhatian rakyat bagi mempromosikan kaunter bergerak mereka tu. Mujur takde yang pakai skirt pendek je duduk kat depan kauter tu macam Bershit tempoh hari.

Jadi, kalau ada dikalangan 'Pentaksub" Pakatan Haprak tu nak merasa duit BR1M diorang "Halal" walaupun duit tu dituduh hasil rompakan dan bersifat 'Rasuah Politik' pihak Kerajaan, boleh la diorang pergi buat semakan dan mengemaskini BR1M diorang dengan kaunter bergerak Pakatan Haprak ni. Mudah - mudahan, aman hidup diorang nanti!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping