Sabtu, Disember 17, 2016

Ish! Tak betul lansung dakwaan yang dibuat terhadap DAPigs tu. Mana ada orang Melayu hidup susah dibawah pemerintahan DAPigs sekiranya parti yang dianggap 'Abang Besar' dalam Pakatan tu berkuasa memerintah Negara kelak.

Dakwaan yang dibuat tu hanya sekadar helah sesetengah pihak nak mengekalkan kuasa mereka sahaja. Maka sebab itu mereka memainkan isu perkauman dan memberikan gambaran seolah - olah puak DAPigs tu semuanya 'Anti Melayu'.

Bahkan, pendapat sesetengah pihak yang mendakwa DAPigs tu sebuah parti yang 'Anti Islam' pun tak betul. Semua tu hanya sekadar rekaan semata - mata. Mana ada pernah DAPigs menindas umat Islam ataupun orang Melayu di Malaysia ni.

Kalau betul DAPigs menindas orang Melayu dan juga umat Islam, dah tentu akan ada dikalangan mereka yang menerima nasib seperti etnik Rohingya atau golongan Islam Patani disempadan Negara Malaysia yang dibiarkan hidup terpinggir.

Cuba tengok orang Melayu di Pulau Pinang. Semuanya hidup senang lenang. Kereta mewah, rumah besar. Duit boleh buat tilam dek kerana pemerintahan DAPigs. Takde pun yang kena tindas atau pun dipinggirkan oleh Rejim DAPigs disana.

Dan cuba tengok pemimpin - pemimpin PAN. Semuanya hidup 'Sehat - Sehat' belaka. Nak pulak pemimpin tertinggi parti tu macam Si Mat Sabu tu. Makin hari semakin bertambah 'Sehat'. Takde pun nampak macam dia ditindas oleh DAPigs.

Malahan, DAPigs juga turut memberikan layanan istimewa buat orang Melayu sampai tahap ada yang dipilih menjadi calon dalam Pilihan Raya Umum yang lalu. Tengok apa yang dah berlaku kepada Ahli Parlimen Raub dan ADUN Mentakab.

Hidup diorang semakin senang. Ramai orang Melayu dikawasan mereka juga turut menerima keistimewaan dari DAPigs dan ditatang bagai minyak yang penuh. Kebajikan orang Melayu ni semuanya dijaga dengan baik dari A sampai Z.

Nak dekat dengan musim persekolahan ni lagi la. Bertambah banyak bantuan yang puak DAPigs tu akan berikan kepada orang Melayu khususnya. Tak payah susah - susah diorang nak cari duit. Semuanya akan disediakan oleh DAPigs.

Jadi, bagi sesiapa yang suka sangat buat dakwaan dan berprasangka buruk terhadap puak DAPigs tu, lupakan la niat buruk tu. DAPigs ni tidak la seburuk seperti yang disangkakan. Setidak - tidaknya, takde lagi orang Melayu di Malaysia ni yang mati disebabkan pemerintahan DAPigs. Kalau tak percaya, cuba la bagi diorang berkuasa!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Banyaknya dedak yg Dap bagi..patutlah Pan nampak sihat. Sihat dlm sakit.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping