Ahad, Disember 11, 2016

Perwakilan dari PAN Selangor hari ini tampil memberi sindir terbuka kepada Menteri Besar Selangor merangkap Timbalan Presiden, Azmin Ali agar tidak menganggap parti itu "Lapar Jawatan" dalam Rejim Pakatan di negeri itu.

Katanya walaupun wakil rakyat dari PAN tidak dilantik sebagai Exco Negeri, namun Azmin perlu meraikan kedudukan mereka sebagai salah satu komponen dalam pentadbiran Rejim Pakatan Selangot tanpa karenah birokrasi yang menekan.
“Kami hendak beritahu kepada MB bahawa Amanah tidak lapar dengan jawatan. Kami tidak lapar dengan kedudukan dalam kerajaan negeri.
“Apa yang kami mahu ialah diraikan sebagai ahli komponen parti kerajaan negeri tanpa tekanan dan birokrasi,” katanya ketika membahaskan ucapan presiden di Konvensyen Nasional Amanah hari ini.
Selain itu, pewakilan dari Selangor otu juga turut berkata, tekanan dan birokrasi dari Rejim Pakatan dibawah pimpinan Si Menteri Besar Selangor itu menghalang PAN untuk mengadakan pelbagai program, termasuk kuliah agama.

Katanya, halangan itu datangnya daripada wakil - wakil PAS yang jelas tidak senang dengan tindakan mereka yang dilabelkan oleh parti itu sebagai Pengkhianat hanya kerana mereka tidak sehaluan dengan pandangan pucuk pimpinan PAS.
“Ketua kampung PAS, Adun PAS, ahli Majlis PAS, exco PAS itulah yang membantah dan menghalang kita mengadakan kuliah di masjid. Ada juga ahli majlis menghalang PAS menggunakan dewan di bawah PBT.
“Jika Amanah tidak menang banyak kerusi kita bimbang menteri besar selepas pilihan raya akan datang akan duduk di blok pembangkang. Unsur duri dalam daging dalam kerajaan negeri kena dibuang segera,” katanya.
Dalam erti kata lainnya, perwakilan PAN Selangor itu memberikan gambaran jelas bahawa Si Menteri Besar Selangor tu secara terang - terangan telah meminggirkan peranan PAN sebagai salah satu komponen dalam Pakatan dan lebih memberi keutamaan kepada PAS walaupun parti itu sudah tidak bersama dengan mereka lagi pada ketika ini!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Mana ada wakil rakyat Pan. Yg ada tu wakil lompat parti je.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping