Ahad, Disember 04, 2016

Ibarat sama seperti orang yang tidak berperi kemanusiaan, puak - puak Pro Ternakan DAPigs dilihat mula meroyan macam orang hilang akal sehingga sanggup membuat serangan terhadap usaha PAS dan UMNO dalam isu berkaitan dengan Rohingnya.

Perkara itu dapat dilihat dengan jelas apabila parti Ternakan DAPigs itu memperlekehkan usaha PAS dan UMNO yang bergabung tenaga mengadakan Himpunan Solidariti bagi membantah kekejaman yang dilakukan terhadap umat Islam itu.

Pengarah Pusat Penyelidikan PAS, Dr. Mohd. Zuhdi Marzuki berkata, PAN tidak sepatutnya mempolitikkan isu tersebut untuk kepentingan Pakatan Harapan kerana pembelaan nasib umat Islam Rohingya adalah tanggungjawab semua bukan.
“Ia tidak sepatutnya dijadikan satu isu politik untuk mempertikailan pihak lain dan mengangkat pihak sendiri,” katanya dalam satu kenyataan media semalam.
Dalam satu kenyataan sebelum ini, PAN tampil memperlekehkan langkah PAS yang mahu mengadakan kerjasama dengan UMNO bagi mengadakan perhimpunan secara besar-besaran membantah kekejaman ke atas umat Islam Rohingya.

PAN sebelum ini juga turut dipetik dan membuat dakwaan kononnya perhimpunan itu sesuatu yang membingungkan kerana UMNO sebagai parti pemerintah tidak sepatutnya mengadakan demonstrasi mahupun bantahan tersebut.
“Boleh dilihat hampir setiap kali Parlimen bersidang sejak 2013, Presiden PAS akan bertanya tentang pembelaan terhadap nasib umat Islam Rohingya.
“Malang sekali ada parti yang baru sekali bawa usul tentang Rohingya terus mendabik dada mereka juara dan mempertikaikan pihak lain yang mahu bersolidariti untuk membela saudara-saudara kita di Arakan,” katanya lagi.
PAS sebelum ini enggan menyertai perhimpunan Bersih 5 anjuran kumpulan anti kerajaan dan Pakatan Harapan sebaliknya mahu mengadakan perhimpunan membantah kekejaman ke atas umat Islam Rohingya.

Apa yang jelas, tindakan yang dilakukan oleh parti Ternakan DAPigs itu semuanya hanya kerana kebencian mereka terhadap PAS? Sebab apa? Sebab PAS enggan tunduk dan patuh kepada DAPigs yang dianggap 'Abang Besar' dalam Pakatan. Itu membuktikan PAN ni lebih mementingkan Politik Peribadi mereka sendiri dari nak menjaga Islam!!!
Categories: , ,

4 ulasan:

  1. pan + taik = pantaik.

    BalasPadam
  2. PAN...keep your mouth shut..lebih baik kamu semua jilat punggung DAPigs..kan lebih baik??..

    BalasPadam
  3. Bodoh betul Pengarah Pusat Penyelidikan PAS, Dr. Mohd. Zuhdi Marzuki. Ada dia tuduh PAN padahal yang kata Malaysia politik
    kan isu Rohingya ni, U Zaw Htay, Timbalan Pengarah ofis Presiden Myanmar. Mengikut Myanmar Times,the deputy director general of the Myanmar President’s Office, U Zaw Htay, dismissed the rally as a ploy for Putrajaya to garner political support among Malaysians.
    The report quoted U Zaw Htay as saying that the protest "appeared to be a calculated political decision to win the support of the Malaysian public and had little to do with Myanmar".

    BalasPadam
  4. Klu isu umat Islam, Pan tak nampak sensitif tpi klu kes dgn Dap kalut membelanya. Jelaslah siapa Pan sebenarnya.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping