Khamis, Disember 29, 2016

Nampak gayanya integriti PPBM kini mula menjadi persoalan hangat. Nak pulak bila timbulnya skandal seks yang turut melibatkan pemimpin tertinggi parti itu sudah pasti sedikit sebanyak mengundang persepsi negatif rakyat terhadap pembangkang.

Menurut kenyataan yang dikeluarkan oleh seorang penganalisis Politik, Azmi Hassan berkata, walaupun ia tidak menjejaskan hubungan antara PPBM bersama Pakatan Harapan (PH) tetapi rakyat akan menilai prinsip yang diperjuangkan mereka.
"Bukan saja ia boleh menjadi modal kepada kerajaan tapi sudah pasti rakyat akan menilai, di mana prinsip PH dan PPBM itu. Jadi sebab itu dikatakan skandal ini tidak akan merosakkan hubungan PPBM dan PH tapi penilaian rakyat itu kemungkinan akan jauh berbeza dan ia akan memberi satu persepsi negatif terhadap PH secara keseluruhannya," katanya kepada Antarapos.
Menjelaskan dengan lebih lanjut, Azmi berkata pembangkang sebelum ini terutamanya Pakatan Haprak tu sering kali melaung - laungkan dakwaan bahawa mereka adalah parti yang 'BERSIH' dan 'SUCI' daripada melakukan sebarang skandal.
"Ya betul, selama ni pembangkang terutama PH cuba menggambarkan mereka adalah bersih dari segala-galanya tapi dengan skandal ini pasti akan dikatakan membuat rakyat berfikir dua tiga kali tentang prinsip sebenar perjuangan pembangkang dan PH.
Justeru katanya, walaupun skandal ini bakal menggugat kepercayaan rakyat tetapi Azmi percaya ia tidak akan menjejaskan hubungan kedua-dua parti berkenaan yang saling memerlukan dalam menghadapi pilihan raya akan datang.

Terdahulu, salah seorang bekas pemimpin PPBM turut menyelar tindakan Presiden PPBM, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang hanya mendiamkan diri daripada menjawab isu berkaitan dengan skandal yang turut melibatkan dirinya sebelum ini.

Khairuddin yang juga dianggap sebagai 'Ayam Tambatan Tun Mahathir' itu tampil membuat cabaran terbuka terhadap Muhyiddin Yassin agar membersihkan nama dan imejnya dari dikaitkan dengan tuduhan skandal seks yang melibatkan dirinya.
"Akar umbi parti juga telah bertanya tentang dakwaan skandal presidennya ini ... Parti itu perlu dilihat bersih, adil dan saksama, tanpa terdapat seolah-olah ia mengamalkan pilih kasih."
"Selama ini Muhyiddin mengambil pendekatan berdiam diri mengenai isu-isu yang timbul di sekeliling beliau," kata Khairuddin yang meninggalkan parti itu Oktober lalu.
Secara kesimpulannya, pemimpin dikalangan puak Pakatan Haprak ni suka sangat nak mendabik dada dan mendakwa diri mereka 'Suci' dan 'Maksum' dari orang lain sedangkan hakikatnya, banyak skandal lendir yang menyelubungi kehidupan diorang selama hari ini yang cuba disembunyikan dari pengetahuan orang luar!!!
Categories:

1 ulasan:

  1. Mgkin ketua pan boleh ulas pasal skandal lendir...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping