Rabu, Disember 21, 2016


Hahaha!!! Lawak bebenor diorang ni. Hanya kerana PPBM tak mintak kerusi dengan diorang, maka itu membuatkan DAPigs tidak memberikan respon terhadap kenyataan yang dibuat oleh Muhyiddin Yassin sebelum ini? Memalukan sungguh.

Kiranya, kenyataan yang dibuat oleh Si Anthony Loke ni memberikan gambaran seolah - olah PPBM perlu membuat rayuan kepada DAPigs sekiranya parti itu mahu mengambil kerusi mereka dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.
SHAH ALAM - Isu pembahagian kerusi pada PRU14 antara DAP dan Bersatu tidak pernah berbangkit meskipun PKR menyatakan kesudian untuk berunding dengan parti itu. 
“Soal kerusi tidak berbangkit sama sekali. Tiada permintaan daripada Bersatu dalam hal ini," kata Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP, Anthony Loke.
Ketika menjawab soalan pihak media mengenai isu PKR akan memberikan kerusi mereka kepada PPBM semalam, Setiausaha Agung DAPigs menyatakan bahawa isu sama ada DAPigs mahu menyerahkan kerusi kepada PPBM tidak pernah timbul.


Secara tidak lansung, kenyataan yang dibuat oleh wakil DAPigs ini membenarkan telahan yang telah dibuat oleh Muhyiddin Yassin bahawa parti dikalangan puak Pakatan Haprak tu enggan berkongsi kerusi dengan parti baru seperti PPBM.

Dalam kenyataan Presiden PPBM itu, tidak ada gunanya mereka menandatangani perjanjian dengan puak Pakatan Haprak tu sekiranya PPBM tidak diberikan sebarang kerusi untuk bertanding dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Soalnya, kenapa pulak parti lain kena buat rayuan dengan DAPigs untuk mendapatkan kerusi dari mereka? Kenapa perkara itu tidak dimasukkan sekali dalam perjanjian yang telah ditandatangani sebelum ini? Kan nampak sangat DAPigs ni POYO tak tentu arah.

Hakikatnya, kenyataan yang dibuat oleh wakil DAPigs ini membuktikan bahawa parti itu tidak bersedia untuk berkongsi kerusi dengan mana - mana pihak, waima yang telah menjalinkan kerjasama dengan mereka sekali pun. Itu termasuk la parti PAN yang memang kerja untuk memenuhi kehendak serta menjaga kepentingan Politik Peribadi puak DAPigs tu!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Nama pun DAPigs... Paham2 je laa... Berak tengah jalan tapi buat tak tau 😂😂😂😂😂

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping