Selasa, Disember 13, 2016

Hahaha!!! Ini lawak Gampang apa yang nak dihidangkan kepada rakyat? Kalau diikutkan kenyataan yang dibuat oleh PAN dan juga DAPigs serta PPBM sebelum ini, mereka seolah - olah tidak mahu menerima PAS sebagai rakan sekutu.

Dalam dakwaan yang dibuat oleh kedua - dua parti 'Adik Beradik' tu memberikan gambaran bahawa puak Pakatan Haprak tu mampu berdiri diatas kaki mereka sendiri dan tidak perlu menunggu PAS untuk buat sebarang keputusan mengenainya.

Tapi malangnya, apa yang dipamerkan oleh rakan sekutu PAN dan DAPigs ni memperlihatkan sebaliknya. Dapat dilihat dengan jelas, pemimpin PPBM dan PKR masih lagi memberikan sokongan kepada program ceramah anjuran PAS di Selangor.

Walaupun PKR tidak diwakili oleh Presidennya, namun parti itu tetap menghantar wakil untuk turut serta dalam program anjuran parti yang dilabelkan sebagai 'Musuh Utama' kepada PAN dan DAPigs itu. Malah, Presiden PPBM pun turut hadir.

Tidakkah itu memperlihatkan Politik Retorik yang dipermainkan oleh puak Pakatan, terutama dari kalangan PPBM sendiri? Nampak sangat yang parti itu serta PKR masih lagi mendambakan sokongan dari pucuk pimpinan PAS di Selangor.

Hakikatnya, ketidak - hadiran Wan Azizah sewaktu program itu berlansung semalam memang sudah diduga. Ramai yang beranggapan, Presiden PKR tu cuba nak mengelakkan diri dari mencetuskan kontroversi dengan PAN dan juga DAPigs.

Perkara itu dapat dilihat dengan jelas apabila PKR mula terperangkap dalam jerat yang dipasangnya sendiri. Realitinya, PKR cuba nak memancing sokongan dari kedua - dua belah pihak, PAN dan DAPigs serta PAS diperingkat akar umbi parti itu.

Yang bertambah IRONIKnya, parti dikalangan Pakatan Haprak tu sejak kebelakangan ini sering kali menjaja cerita dan menjadikannya sebagai modal Politik murahan mereka dengan mendakwa kononnya PAS bersekongkol dengan UMNO.

Tapi apa yang dilihat semalam, ternyata membuktikan dakwaan yang dilemparkan terhadap parti itu bukan sahaja tidak benar. Malah ia menonjolkan lagi sifat ke-MUNAFIK-an dikalangan pemimpin PKR dan juga PPBM secara terang - terangan.

Mungkin dengan cara itu sahaja, PKR dan PPBM mampu untuk terus bertahan dalam arus Politik tempatan memandangkan mereka sedar bahawa kewujudan mereka tidak diterima oleh semua pihak. Tapi banyak bergantung kepada PAS.

Namun, jika dilihat kepada apa yang berlaku semalam, ianya membuktikan sebaliknya. PKR dan PPBM jelas satu Pengkhianatan yang membelakangkan semangat kesetia-kawanan diantara mereka dengan PAN serta DAPigs secara terang - terangan demi menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Ph tak ke mana tanpa Pas. Nak Pas bergabung tpi hari2 kutuk Pas. Klu nak org ikut kita jgn kutuk org tu.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping