Sabtu, Januari 28, 2017

Pendiriannya sudah tetap. Tak perlu nak dipujuk dan dirayu lagi oleh mana - mana pihak. Tak kira la dari PAN ke, PKR ke, mahupun PPBM sendiri. Apa yang dinyatakan sudah terang dan jelas. Tak perlu nak dipersoalkan lagi.

Secara dasarnya, PAS dah buat keputusan untuk tidak bergabung dengan DAPigs atas alasan mereka dah serik jadi 'Barua' kepada parti Dinasti Lim tu. Perkara itu telah dinyatakan oleh Hadi Awang selaku Presiden PAS.

Yang buat keputusan tu bukannya Penasihat, bukannya Pengerusi ataupun orang lain. Sebaliknya, keputusan berkaitan dengan hubungan kerjasama Politik itu dinyatakan sendiri oleh Presiden PAS secara terbuka.

Hakikatnya, PAS ni tak seperti parti lain yang sering bercanggah pendapat sesama mereka sendiri. PAS tak pakai kenyataan yang dikeluarkan oleh Penasihat ataupun Pengerusi parti. Diorang guna ayat Presiden.

Dalam kenyataan yang dibuat semalam, Presiden PAS secara terang - terangan dah menyatakan bahawa parti itu menutup semua pintu rundingan untuk berbaik - baik semula dengan parti Chauvanist DAPigs.

Memetik laporan New Straits Times, Hadi Awang berkata, DAPigs telah menunjukkan “belang sebenar” kepada umat Islam di Pulau Pinang dan gagal menjaga kepentingan awam di negeri itu.

Bahkan, Presiden PAS itu juga menegaskan bahawa agenda mereka dan DAPigs sangat jauh berbeza kerana PAS bukan hanya mahu menang Pilihan Raya tetapi juga membawa perubahan dalam masyarakat.

Hadi Awang mengulas kenyataan Lim Kit Siang yang berubah fikiran dan mendakwa kononnya mereka sedia kembali bekerjasama dengan PAS bagi “menyelamatkan” Malaysia untuk menghadapi Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Pokok pangkalnya, PAS tidak akan bergabung dengan DAPigs kerana parti itu sehingga ke hari ini masih tidak dapat menerima keseluruhan agenda dasar yang telah diperjuangkan oleh pemimpin PAS selama ini.

Maknanya, secara tidak lansung, kepimpinan PAS dah tak boleh terima dasar konsensus "Bersetuju Untuk Tidak Bersetuju" yang pernah digunakan oleh Si Ketua Penipu tu bagi membentuk Pakatan sebelum ini. Jadi, tak payah la DAPigs nak terhegeh - hegeh tak tentu arah!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Jgn trpedaya dgn pujuk rayu Dap.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping