Ahad, Januari 29, 2017

Ala!!! Jangan banyak cakap la Apek. Kalau ada berani nak failkan saman, saman je la. Apa benda yang Apek ni nak kaji lagi? Takut lama sangat nak kaji tu nanti, tak sempat pulak dia nak failkan saman tersebut.

Kot kalau Si Kit Siang tu rasa dia betul dan dakwaan yang dibuat terhadap dia selama hari ini adalah tidak benar, dia nak kaji apa lagi? Saman je la. Tak payah nak dikaji - kaji sangat. Tu semua wayang belaka.

Dalam kenyataan hari ini, Si Apek Kit Siang tu kata dia nak 'Kaji' dulu sebelum mengambil tindakan terhadap Presiden PAS, Hadi Awang yang didakwa menuduh dirinya sebagai seorang yang 'Anti Islam'.
“Peguam saya sudah diberi arahan supaya mempertimbangkan sama ada sindiran Hadi itu adalah fitnah dan boleh dijadikan alasan mengambil tindakan undang-undang,” kata beliau dalam satu kenyataan.
“Jawapan Hadi itu adalah angkuh dan sombong dan silap faham serta salah maklumat. Adalah menjadi hak Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang untuk menolak sebarang kemungkinan bekerjasama dengan DAP tetapi beliau tiada hak untuk memutarbelitkan fakta demi mempertahankan pendiriannya,” kata Kit Siang.
Yang menjadi herannya, kenapa baru sekarang Si Apek Kit Siang tu nak ambik tindakan sedemikian? Kenapa tidak sejak dari dulu lagi Punahsihat DAPigs tu tak nak ambik tindakan sedemikian?

Kalau nak diikutkan, gelaran 'Anti Islam' yang melekat pada Si Apek Kit Siang tu bukannya baru. Tapi dah banyak kali perkara yang sama diulang - ulang sepanjang dia menjadi pemimpin parti Chauvanist tu.

Malah, gelaran 'Anti Islam' dan 'Anti Melayu' itu juga pernah dinyatakan oleh rakan sekutu baru Si Kit Siang, Tun Mahathir pada suatu ketika dahulu. Tapi, kenapa Si Apek Kit Siang tu tak nak ambik tindakan?

Kesimpulannya cukup mudah. Sekiranya Si Apek Kit Siang tu berasa maruah dirinya tercalar, imej dia sebagai pemimpin tergugat kerana gelaran tersebut, ambik terus tindakan bagi menjaga kemaluan diri dia. Tak payah nak dikaji beria sangat la!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Eloklah saman...biar trbongkar sikapnya di mahkamah. Bnyk sangat bukti yg ada.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping