Isnin, Februari 13, 2017

Nampak gayanya, fiasco berkaitan dengan Ketua dikalangan puak Pakatan Haprak tu masih lagi menjadi satu isu yang hangat diperkatakan dikalangan rakyat, termasuk ahli gabungan itu sendiri.

Isu itu mula dibangkitkan semula apabila bekas ahli PKR yang baru menyertai DAPigs cuba nak mengampu Tun Mahathir dengan menganggap bekas Perdana Menteri itu sebagai Ketua De Facto Pakatan.

Pemimpin kanan DAPigs yang mula - mula tampil menafikan dakwaan tersebut dan menganggap kenyataan itu tidak mendapat sebarang persetujuan dari pemimpin atasan parti.

Namun, kenyataan yang dibuat oleh Wan Azizah berkaitan dengan perkara itu dianggap sesetengah pihak sama seperti 'Masuk Bakul Angkat Sendiri' apabila dia mendakwa dia masih lagi Ketua Pembangkang.

Dalam kenyataan yang dibuat semalam, Wan Azizah menyifatkan kedudukan dia didalam Pakatan masih kukuh jika hendak dibandingkan dengan PPBM yang diterajui oleh Tun Mahathir.
"Kerusi yang banyak dimenangi adalah DAP, PKR dan Amanah. Dan saya adalah ketua pembangkang," katanya lagi ketika ditemui media.
Walaubagaimana pun, hakkatnya kenyataan Si Wan Azizah itu hanya dianggap sebagai satu bahan Lawak Jenaka semata - mata kerana peranan yang dimainkan selama hari ini tidak memberi kesan kepada Pakatan.

Sebaliknya, Wan Azizah hanya dianggap sebagai 'Tunggul Kayu' sahaja didalam Pakatan. Semua keputusan mengenai hala tuju gabungan pembangkang itu banyak ditentukan oleh DAPigs.

Maka sebab itu apabila Wan Azizah mengaku yang dia masih lagi menjadi Ketua Pembangkang didalam Pakatan, ramai yang hanya tersenyum sinis kerana pada hakikatnya, DAPigs tetap dianggap sebagai "Abang Besar" yang buat semua keputusan!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping