Khamis, Februari 16, 2017

Nampak gayanya, sifat Diktator yang dipratikan oleh anak beranak Dinasti Lim yang menguasai DAPigs hari ini telah menyebabkan parti itu menghalang Kebebasan Hak bersuara dikalangan ahli.

Perkara itu jelas dapat dilihat apabila ada dikalangan pemimpin parti itu yang mengambil tindakan keluar dari parti baru - baru ini akibat rasa kecewa terhadap pucuk pimpinan parti.

Secara tidak lansung, tindakan yang diambil empat orang pemimpin DAPigs Melaka itu membuktikan bahawa keretakan dalam DAPigs semakin melebar dan bertambah kronik pada ketika ini.

The Star melaporkan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) DAPigs Tanjung Bungah, Teh Yee Cheu tampil melahirkan rasa simpati kepada empat orang “rakan seperjuangannya” di Melaka.

Empat pemimpin DAP negeri yang berhenti ialah Ahli Parlimen Kota Melaka Sim Tong Him dan Ahli Dewan Undangan Goh Leong San (Duyong), Lim Jack Wong (Bachang) dan Chin Choong Seong (Kesidang).

Teh dalam kenyataannya berkata, dia memang cukup memahami rasa tidak puas hati rakan - rakannya itu, terutamanya dalam isu berkaitan dengan kerjasama Politik diantara DAPigs dan PPBM.
“Saya boleh bersetuju mengapa mereka berasa bosan DAP bekerjasama dengan Pribumi. Sesetengah daripada kita turut merasakannya.
“PPBM adalah satu cabang atau serpihan kumpulan UMNO. Pemimpin DAP kami menghabiskan banyak masa pengukuhan hubungan dengan saudara kami dalam Pakatan tetapi tidak dalam parti kita sendiri,” katanya kepada The Star.
Teh berkata pemimpin PPBM juga terdiri dari kalangan ahli lama dalam UMNO, dan dia bimbang bekerja dengan parti akhirnya akan membawa kepada pembentukan “Barisan Nasional II”.

Pada Isnin, Ahli Exco Selangor dan Naib Pengerusi DAPigs Selangor, Teng Chang Khim membidas rakan ahli parti kerana memburuk - burukkan 4 sekawan yang meletakkan jawatan.

Teng juga menyelar pemangku kenyataan Pengerusi DAPigs Kebangsaan, Tan Kok Wai yang memberikan gambaran bahawa tindakan empat orang wakil rakyat itu sebagai “tumor malignan”.

Apa yang jelas, kini DAPigs bukan sahaja dilihat sebagai sebuah parti yang terbuka. Sebaliknya, mereka juga mengamalkan dasar yang menghalang kebebasan ahli untuk bersuara. 

Maka mereka yang tinggal dalam DAPigs hari ini hanya terdiri dari kalangan mereka yang bukan sahaja sekadar nak menjaga kepentingan Politik Peribadi, malah mereka juga terdiri dari kalangan "Pemakan Dedak" pemimpin atasan semata - mata!!!
Categories: ,

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping