Ahad, Februari 12, 2017

Heh! Nampak gayanya, memang betul la dalam DAPigs ni semua orang tak boleh nak bersuara sesuka hati mereka sekiranya mereka tidak mendapat sebarang persetujuan dari pucuk pimpinan parti itu terlebih dahulu.

Perkara itu dapat dilihat dengan jelas apabila DAPigs tampil mengkritik tindakan yang dilakukan oleh ahli barunya yang menganggap Tun Mahathir sebagai Ketua De Facto kepada Pakatan baru - baru ini.

Bagi mempertahankan dirinya, Si Katak tu dengan nada sinis menyindir kebebasan hak bersuara didalam DAPigs dengan mendakwa parti itu melarang ahlinya memberi pendapat secara peribadi.
“Nampaknya saya tidak boleh mengeluar pendapat peribadi mengenai hampir semua perkara. Saya harap wartawan akan memudahkan saya dengan tidak melontar soalan kepada saya,” katanya.
Kenyataan yang dibuat oleh Si Katak itu sekaligus membuktikan bahawa DAPigs merupakan sebuah parti yang tidak mengamalkan dasar terbuka dan menghalang kebebasan Hak bersuara.

Malah, ianya juga membuktikan bahawa DAPigs ni tidak mengiktiraf Tun Mahathir sebagai Ketua kepada Pakatan Haprak tu dan masih menganggap diri mereka sebagai 'Abang Besar' dalam Pakatan.

Pokok pangkalnya, DAPigs tetap merupakan sebuah parti Chauvanist yang menghalang Kebebasan Hak Bersuara dikalangan masyarakat. Kalau dengan ahli parti pun diorang sanggup buat kritikan secara terbuka sedemikian rupa, apatah lagi dengan orang luar!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping